Hej alla.
Per:
Håller med om flöjten,i början sitter den rätt hyfsat.Sen surar den lite helt riktigt då den är nybyggd och har lite puts för att stämma rätt.Dina öron kan man inte lura

Jag fixar in Guran på denna så är problemet löst.
Nu blir jag här så vi hörs igen

Stefan på Hd,n:
Jo jag drabbades nog av samma bacill som du gjorde..Men nu tar jag ett projekt och en sak i taget.Musik skall ju kännas kul och utan tvång,och ibland kan det bli för mycket.
Renodlar denna med orgel,bas,munpel och gitarr - det passar genren bättre helt klart.
Maria:
Japp,jag fixar in en gura på denna.Flöjten är inte riktigt rätt för genren..Alldeles i början passar den bra,men sedan far det iväg lite

Rösten ja,jo man gör sitt bästa för att förstöra den med whiskey och cigarrer.Fast till blues och soul funkar den klockrent

Asti:
Tack för utlåtandet om min pipa! Det värmde gott.Jag hörde några låtar av dig i våras och det lät riktigt bra,så det blir kul att lyssna på vad du lägger upp framöver.
Håller med om flöjten,den är ett hemmabygge och surar lite samt sitter inte riktigt rätt vare sig lirmässigt eller till genren.Det får bli gitarr i stället.
MaxB:
Japp nu är jag med i matchen igen,ett avbrott från allt vad musik heter kan vara nyttigt.Det föder nya ide´r och skaparlusten får ny fart.Nu käner jag mig sugen på stordåd igen

Jo jag hade lite problem med orgel liret under första delen,hackigt och orytmiskt..Sen lossnar det lite då det går över till renodlad shuffle.Tänker nog bara fel,en gura som kompar plockar lite förändrar det hela.Då kan jag lägga om orgeln till korta pump och nån längre räka här och där.
Så det blir en uppgradering av låten.
OC:
Josse polarn min tycker exakt som du.Han gillar första delen och tycker att jag skall göra två låtar av det hela istället,men jag tänker stå på mig

Jag viker ned flöjten till förmån för en gura istället,tror det passar genren bättre.Det förenklar också b4:a liret..Som haltar lite.En alldeles nybyggd G-flöjt som behöver lite puts för att låta riktigt bra,några toner beror nog också på min rostighet..
Flabb:
Tanken med flöjten var att det skulle bli annorlunda.Lite bryt från genren.Flöjten är inte riktigt hundra då den är alldeles nybyggd.Jag fixar till den och lägger ett par räkor på en annan låt som passar den typen av instrument bättre.
Kul att du ändå tyckte att den funkade i låten.
Eq:
Trummorna ja,min stora akilleshäl..men det gick hyfsat på denna.Några cymbaler är ute på djupt vatten,det fixar sig.Betydligt enklare att lira trummorna på keys då man saknar en bra loop att modifiera.Nu har jag gjort detta i flera steg och fixat och donat då mina trumkunskaper är usla,riktigt kul att du tycker att det funkar.Jag är rätt nöjd också med dom.
Rytmbytet blev rätt fräckt,håller med om det.Lite gura så skall jag nog ha denna,men jag skippar flöjten.
Till er alla:
Många vänliga kommentarer och jag känner mig varmt välkommen tillbaka till vårt forum.Nu skall jag lyssna igenom massor av musik,men jag kommer inte att kommentera allt - då sliter jag ut mig.
Ni har alla varit väldigt produktiva ser jag då det är massor av nya låtar.
Om någon vill att jag "special"lyssnar på någon låt så är det bara att höra av sig.Lite rostig är jag i mixeri branschen,men nåt tips kan jag nog komma med då mina öron är mottgliga för frekvenser igen.
Mvh
Micael