Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike - Play like Chopin

<< < (14/15) > >>

Avslappnad:
Så grymt bra! Stämningen, tempoväxlingarna, instrumenten och allt helt enkelt. :D

Harmonica mike:
Lite fler comments på denna gamla dänga,nice boys!

Freddy:
Kul att du diggade detta Freddy.Jag gjorde ett halvårs uppehåll från allt vad frekvenser heter sen totade jag ihop denna.Tvekar lite på mixen,men tycker du att det funkar så är jag nog bara för petig.Inte så mycket på mastern på denna,inte riktigt min grej det där med tryck och slutfinish/mastring.
Får jag ihop "stuff" till en sammanhängande platta nån gång så skall det mastras  :)

Jag spelar på en övertons flöjt som jag byggt själv,kolla in denna tråd:

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=7884.0

Jay Thomas hittade en ritning på internet hur man bygger såna här flöjter så jag byggde några stycken och utvecklade dom lite.Tog upp hål på mina för att komma åt fler toner.Finns några fler egna låtar där jag lirar övertonsflöjt i demokategorin blues,den som söker skolen finna :P

Edit: Klippte in en länk till första låten jag lirade flöjt
på http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=9005.0

MaxB:
Thanx man.

JT:
Tack till dig också,självupplevd text som jag sydde ihop en låt av och det blev ju inte så tokigt.
Det svänger :)

Till er alla:

Tack för kommentarerna boys,alltid roligt att läsa vad som sägs om alstren.

Mike

cykeln:
Yes - den var ju bra från början och den har ju inte blivit sämre om man säger  :D
Snygg gura av Ola!
Sången, orgeln och basen är grymma
Du lyckas också med EZ
Flöjen låter bra och är bra spelad men jag tycker den tar bort sexet från bluesen -  B)

hogge:
Hmmm.. Som Du vet H-Mike så är ju detta inte min "cup of tea", men helsike sådan mix Du får till.. Låter som om Du står här i rummet och lirar.. Nu är ju min röst inte värd mycket i sammanhanget, men enligt mig så är det här en av de bästa mixningar jag hört...

Och sen då.. Jo, om man gillar blues så antar jag att man kommer att älska detta.. Det svänger härligt, och Du vet vad jag brukar säga: efter några öl på en pub någonstans så kommer jag absolut att gunga i takt till detta, men någon skiva kommer jag nog aldrig att köpa?!?

Great work man!

Dividend:
Kan inte låta bli att tycka att detta är en av dina bättre. Utan tvekan. Finns ju ett par, men här har du fått till en helhet som tilltalar mig mycket. Det låter fint om mix och ljudbild.

Har du kört melodyne på flöjten? :D (Eller det var inte på denna du hade falsk-flöjtsolo? :) Minns dåligt...)

Tycker det finns mycket mer än yta här, en sån låt som man kan lyssna på mycket - till skillnad från det mesta nytt man hör. Gott hantverk på alla sätt. Dessutom en text som jag inte ens lyssnat på.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion