Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - Play like Chopin
Harmonica mike:
Åsa:
Jo det är inte så lätt att kommentera genre som man inte huserar i vanligtvis..
Tack i allafall för att du lyssnade och hälsade mig välkommen tebax,det kändes fint.Nu blir jag här så vi höres garanterat igen.
Egget:
Om du säger att trummorna sitter så vet jag att dom gör det.Jag och trummor är ju i vanliga fall en dålig kombination..På denna så lirade jag trummorna på keys och editerade och hade mig och till slut så satt det rätt bra.Några omotiverade cymbal markeringar tycker jag att det finns,men det kan jag städa upp då guran är på plats.Usla kraschar i ez vintage kitet tycker jag..fast det finns ju ett antal och jag har bara provat standard mallen för kitet.Däremot låter virvlarna riktigt grymt till denna genre..Så summa sumarum - jag kan rekommendera vintage kitet då jag vet att du kör ez.Schysst att mixen sitter,då har man inte legat av sig alltför mycket.
Jag gjorde en kompromiss med flöjt liret..Grejen är att det skall till nåt lite halvklassiskt i låten för att knyta an till texten.Så de bättre flöjtpartierna får ligga kvar,första delarna och de allra sista..Sen en gura på denna,ja då kommer det att svänga ordentligt.
Tack också för ditt varma välkomnande,det känns riktigt kul med musiken igen och ide´rna bara forsar in..Så det gäller att sovra så det inte blir för mycket igen.
Mvh
Micael
djonas:
Hej HM!
Skitskön låt! :)
Har du fått nån gura på låten?
Annars testar jag gärna. =)
Mvh / djonas
Harmonica mike:
--- Citat från: djonas skrivet 16.01.2009, 17:11:42 ---Hej HM!
Skitskön låt! :)
Har du fått nån gura på låten?
Annars testar jag gärna. =)
Mvh / djonas
--- Slut citat ---
Tjenare.
Ja jag väntar på Ola J,men testa du gärna.
Tanken är lite plock/komp/fills fram till där det växlar över till renodlat shuffle.Efter "thats allright" prylen så är det bara att ösa på - men håll det bluesigt :D
Samt lite stämlir mot flöjt partierna,det kan bli rätt fräckt om jag pannar det snyggt.
Kommer Ola till skott så klipper jag in nån runda till.
"You gave me an offer I couldn´t refuse",Jonas :D
Du har min mail så SHOOT!
Mvh
Micael
Ola:
du har mail
Harmonica mike:
Härligt Ola.
Då kollar jag in det direkt.kanske hinner jag lägga in det i låten i kväll..
Hang in there mate.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida