Kontrollrummet

Snygg hemsida i stället för "min profil" hos Kontrollrummet

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
nu närmar det på tok för mkt en community!!  :huh:
är detta verklgien nödvändigt?? ännu mer tävling vem som har mest inlägg och vem som har snyggast visningssida.. näe, jag dissar det konceptet.. forumet är kickass, varför då förändra!?

ett annat känt forum gjorde liknande sak, och det gick åt helvete!!!  :lol:

Motivering: profilsidan är väl nånting ingen nu tittar på/använder i sitt nuvarande format? Varför inte ge en möjlighet till begränsad möjlighet att presentera sig själv lite mer ingående? Det skulle vara frivilligt, och absolut inte påverka forumet som ett forum. De som inte vill ha nånting speciellt där, skulle få en mycket neutral defaultsida. Lite annorlunda layout än nu kanske, men inte nåt speciellt. Det vad envar skulle villa ha på sin sida skulle vara helt fritt och frivilligt.

Och inga buddy lists och "du har inga kompisar". Inget myspace. Bara ett visitkort.

Fortfarande allergisk mot tanken? Jag vill höra olika synpunkter och motiveringar, eftersom jag försöker svara på ett rop som kommit just från medlemmarna.

edit: observera att det här är nånting som nu diskuteras, inte något som en vacker dag dimper ner utan förvarning.

tycker fortfarande samma sak.. ;)
känns väldigt onödigt, eftersom knappt ngn ens skrivit vilken stad de bor i.. iaf många av de jag kollat på.. :) försöker att kolla in folks "presentationer" titt som tätt, och det du säger att folk inte kollar in dessa nu, så ser jag inte folk kommer börja med det om dewt skulle komma upp en liten hemsida.. :)
om nu folk vill ha en liten hemsida.. tanka hem NVU och sätt upp en liten sajt på en .tk-domän.. :) länka där efter till sin signatur.. eller  gör som jag skaffa en riktig domän (och som många andra, menar absolut inte att jag är så unik o speciell.. :D ) och visa vad de gör och sin musik.. :)

det är ju ett mkt bättre alternativ... TYCKER JAG!! (inget annat!! ;) )

Jizes IDF.För mig som knappt vet var man slår på datan så var det mycket och svår förstådd information.Allt är ju lätt när man kan det,men för mig så är det en drös av hieroglyfer med i detta.
Kanske måste jag gå en data kurs,hemska tanke.

Nu skojar jag inte,jag och datorer går liksom inte ihop.Så för mig skulle det vara en möjlighet.Många frågar mig var jag har min musik,och jag brukar dra ned skivor åt dom som vill höra hur det låter.Samt hänvisa hit,men då måste ju vissa som är ännu sämre än mig på datorer logga in och så..

Så från mig så blir det tummen upp för förslaget! Det är ju lätt för alla som fixar sånt här i sömnen,men för dom som inte gör det - kan det ju bli en genväg..

Mvh
Micael


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
[
..., om slutresultatet (=profilsidan) inte skulle se ut som om den var riven från en rovfågels arsle. ...


Men inte visste jag att du va poet tsmalmbe!!!

ja e på :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
Ja, det får bli tumme upp för mig med. Visst, jag begriper hur man gör en hemsida och har gjort några oxå. Men jag vill gärna ha något lättanvänt som inte kräver för mycket ansträngning. Jag tycker inte det är roligt helt enkelt att först behöva designa, hitta nånstans att lägga upp, och sen underhålla eländet. En sån här lösning är ju perfekt. Då kan jag skicka mina bekanta dit, samtidigt är det enkelt för KR:s medlemmar att se var jag står och varför jag säger som jag gör. Inte ett dugg lunarstorm över det.   ;)
Max 300; tecken återstår


Utloggad tsmalmbe

..., om slutresultatet (=profilsidan) inte skulle se ut som om den var riven från en rovfågels arsle. ...
Men inte visste jag att du va poet tsmalmbe!!!

Ah :) det blir lite poetiskt när man försöker översätta ypperliga finska "ordspråk"  :lol: :lol:
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
känns väldigt onödigt, eftersom knappt ngn ens skrivit vilken stad de bor i.. iaf många av de jag kollat på.. :)

Mmm. Du har helt rätt, men ditt argument talar egentligen för de tankarna som har presenterats här, inte emot. Jag tror personligen att motivationen att skriva in något om en själv skulle bli större, om slutresultatet (=profilsidan) inte skulle se ut som om den var riven från en rovfågels arsle. I den enklaste utarbetningen är det frågan om nuvarande profilen, med lite omarbetat utseende, och en textlåda där man kunde författa några rader om sig själv.

Och författar man inget, så syns inget. Default.

De som registrerar domän är färdiga att göra lite mera besvär. Detta alternativ skulle fungera som en slags entry-level grej.

Nåja, jag har argumenterat tillräckligt för saken, det är upp till er som använder forumet att bestämma hur vi vill ha det.

haha, där ser man.. jag har faktiskt skumma argument ibland.. men de ja egentligen menar är att jag inte vill ha ngt sånt..

vad sägs om ngn liknande kompromiss.. inget blajjigt med html osv där man kan lägga in bilder på sin hund och sina bäzztizzar.. :lol: :lol:
en kort textdel där man kan presentera sig, med färdiga mallar typ:
namn: blabla
ålder:
stad:
osv och inget mer, kanske en liten textruta som signaturen, men som inte hänger med i inlägg etc!!! samt som det kanske nämndes tidigare länkar till sina demolåtar!!!!
visst, men det är bara en smärre förstoring av den redande existerande "presentationen" :)
hmm.. nu vet jag itne vad jag vill ha sagt längre.. :lol:
kanske kan skicka en presentation via röksignaler? det var ju som sagt bättre förr.. ;)

..., om slutresultatet (=profilsidan) inte skulle se ut som om den var riven från en rovfågels arsle. ...
Men inte visste jag att du va poet tsmalmbe!!!

Ah :) det blir lite poetiskt när man försöker översätta ypperliga finska "ordspråk"  :lol: :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

nu närmar det på tok för mkt en community!!  :huh:
är detta verklgien nödvändigt?? ännu mer tävling vem som har mest inlägg och vem som har snyggast visningssida.. näe, jag dissar det konceptet.. forumet är kickass, varför då förändra!?

ett annat känt forum gjorde liknande sak, och det gick åt helvete!!!  :lol:

Motivering: profilsidan är väl nånting ingen nu tittar på/använder i sitt nuvarande format? Varför inte ge en möjlighet till begränsad möjlighet att presentera sig själv lite mer ingående? Det skulle vara frivilligt, och absolut inte påverka forumet som ett forum. De som inte vill ha nånting speciellt där, skulle få en mycket neutral defaultsida. Lite annorlunda layout än nu kanske, men inte nåt speciellt. Det vad envar skulle villa ha på sin sida skulle vara helt fritt och frivilligt.

Och inga buddy lists och "du har inga kompisar". Inget myspace. Bara ett visitkort.

Fortfarande allergisk mot tanken? Jag vill höra olika synpunkter och motiveringar, eftersom jag försöker svara på ett rop som kommit just från medlemmarna.

edit: observera att det här är nånting som nu diskuteras, inte något som en vacker dag dimper ner utan förvarning.

tycker fortfarande samma sak.. ;)
känns väldigt onödigt, eftersom knappt ngn ens skrivit vilken stad de bor i.. iaf många av de jag kollat på.. :) försöker att kolla in folks "presentationer" titt som tätt, och det du säger att folk inte kollar in dessa nu, så ser jag inte folk kommer börja med det om dewt skulle komma upp en liten hemsida.. :)
om nu folk vill ha en liten hemsida.. tanka hem NVU och sätt upp en liten sajt på en .tk-domän.. :) länka där efter till sin signatur.. eller  gör som jag skaffa en riktig domän (och som många andra, menar absolut inte att jag är så unik o speciell.. :D ) och visa vad de gör och sin musik.. :)

det är ju ett mkt bättre alternativ... TYCKER JAG!! (inget annat!! ;) )

Jizes IDF.För mig som knappt vet var man slår på datan så var det mycket och svår förstådd information.Allt är ju lätt när man kan det,men för mig så är det en drös av hieroglyfer med i detta.
Kanske måste jag gå en data kurs,hemska tanke.

Nu skojar jag inte,jag och datorer går liksom inte ihop.Så för mig skulle det vara en möjlighet.Många frågar mig var jag har min musik,och jag brukar dra ned skivor åt dom som vill höra hur det låter.Samt hänvisa hit,men då måste ju vissa som är ännu sämre än mig på datorer logga in och så..

Så från mig så blir det tummen upp för förslaget! Det är ju lätt för alla som fixar sånt här i sömnen,men för dom som inte gör det - kan det ju bli en genväg..

Mvh
Micael
det jag menar (har jag för mig ;) ) är att jag inte vill ha ngn lunarstorm här.. jag är sjukt nöjd med designen och upplägget som finns här redan!!! fantastisch!! att tillföra ngt extra vore som att hälla vaniljsås på marsipantårta.. frestande, men jädrar va tjock man blir!!
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad carl cadello

Ja, det får bli tumme upp för mig med. Visst, jag begriper hur man gör en hemsida och har gjort några oxå. Men jag vill gärna ha något lättanvänt som inte kräver för mycket ansträngning. Jag tycker inte det är roligt helt enkelt att först behöva designa, hitta nånstans att lägga upp, och sen underhålla eländet. En sån här lösning är ju perfekt. Då kan jag skicka mina bekanta dit, samtidigt är det enkelt för KR:s medlemmar att se var jag står och varför jag säger som jag gör. Inte ett dugg lunarstorm över det.   ;)

Som ungdommarna säger: word! (för det är väl så de säger?)
« Senast ändrad: 21.04.2007, 12:12:37 by carl cadello »


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Lite skoj där,kör så det ryker Tsm,gör en test så vi får se hur det ser ut..

Nå, det är ju inte en "liten test" det blir frågan om, det är  ganska mycket jobb. Men om det finns  intresserade betatestare, så kan jag ta mig tiden under vårens lopp (så att säga), leka lite på testservern, och inbjuda några  personer dit. Gärna  då såna  som ser det positivt och som  ser det negativt.


Jag är lat som fan så därför skulle det passa mig med. Kan vara med som betatestare.


Utloggad tsmalmbe

Skall försöka köra igång med något under nästa veckas kvällar.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Skall försöka köra igång med något under nästa veckas kvällar.

kul :) PM'a när det finns nåt att testa då :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil

Utloggad tsmalmbe

www.kontrollrummet.com/carlcadello

Det kommer att bli i stil med

http://www.kontrollrummet.com/homepages/carl%20cadello

Varför %20 där i mitten? För att just Carl har valt att ha ett mellanrum i sitt profilnamn.

http://www.kontrollrummet.com/homepages/tsmalmbe

Inget mellanrum - inget mellanrum.

Nåväl, jag jobbar vidare på den större grejen, att få en hyfsad template igång för det där.

Man får kommentera och heja på mig om man vill :)
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.