Forum > Färdiga produktioner
equality - Divo
egghuvud:
Det är ju svårt att avfärda det som bara skit eftersom du är så musikalisk, men jag hade lite svårt att fatta meningen med det. Som det är nu så domineras det av den där fmbrassslingan som jag tycker känns lite "pjaeee". När man lyssnar på pianot så finns det en massa roliga harmonier som försvinner in i den allmäna röran. Är det där fmbrassset så viktigt? Jag skulle nog tänka antingen mer melodi/figurer på gitarr och låta harmonierna ta övertaget istället, alternativt göra det mera åt det slicka hållet som typ Yellow jackets eller så. :)
martinm:
Detta känns inte som 80-tal för mig. Får mer en känsla av midifierad Weather Report.
En kul petitess, inget man går o nynnar på, men kul!
:P
equality:
cykeln: Kul att du tycker det funkar. Zappa minsann. 81: det är ett försök till halvtonstrioler på virveln som nog låter konstig där. Fattas ett sista slag för att det skall funka helt. (Måste fixa <_< :mellow:)
Dividend: Yngwie är fantastisk, håller med men vi har Djonas.
MaxB: Jo det blev lite tjatigt och fantasin tröt. Ville inte att det skulle bli ytterligare en 40-sekundare.
oceanmusic: :D Sent skall syntharen vakna... Kornet lyssnade jag också. Stefan Nilson på klaviatur väl? Kul att du tycker koolt.
egghuvud: Kan hålla med om att synthbrasset är överanvänt. Skall försöka banta det och plocka in mer gitarr men frågan är var. Meningen? :rolleyes: Ja, vet i katten. För mitt eget höga nöjes skull tror jag. Låter kul med ett slickare stuk och
antar att det utesluter den här gitarren iaf. Jag får kolla upp Yellow Jackets. Intressant feedback.
martinm: Petitess, helt rätt! W R, härligt! :D
Tack alla för kommentarer! :wub:
Emulator:
Ja, det enda åttitalet i denna skulle vara brasset då :)
(
Lyssnade ni verkligen så lite på musiken som faktiskt gjordes på åttitalet att ni missat allt?
)
Liten svängom som är trevlig. skulle nog kunna göras till en lite längre låt!
EDIT: Efter en extrarunda har jag blivit ruskigt förtjust i halvtonstriolerna på virveln. Klockrent :)
Rattlesnake:
Intressant kombo, mixmässigt fett och inte så 80-talsaktigt förutom brasset, men kompositionen ger faktiskt associationer till något helt annat - TV-spel början 90-tal. Sonic the hedgehog på SegaMega... :wub: Speciellt när basen gör sin utflykt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida