Forum > Demolåtar

The Storm

<< < (2/4) > >>

Bengan_gbg:
Larsson: Det var lite så jag tänkte...sitta i soffan o småpilla på instrumentet liksom - utan att ta i ngt...men det blev kanske lite slätt.

Trumsoundet ska man tacka Ezdrummer för....

Iken: Är väl inte så konstigt om man hör fragment från Coverdale så mkt som jag lyssnat på honom...men jag tror jag tjyvlyssnat en del på Plants senare äventyr t arret här...och tom gamle gubben Knopfler. Inte för att man på ngt sätt ska mäta sig med såna snubbar - mer bara var stuket härrör...

Jag gillar trumljudet...

oceanmusic:
Ja jäsiken Bengan, du sätter dem oavsett om det är rock eller "plysch"... ;)

Skitbra, detta! :)

cykeln:
Vilken fin låt - innerlig
Härligt bluesigt intro
Fint sjungen - både leaden och kör
snygga Knopfler-aktiga gitarrer
Trummljuden låter bra - ändå skull du ev kunna låta dom vila något parti för att bryta av lite

egghuvud:
Jo det låter bra, men det är väligt mycket brus där som stör. Tycker att det skulle gå att få fram lite mer värme i sångljudet också. Det är lite kallt och övre mellanregistrigt nu. Lite mer basfrekvenser kanske?

Jag gillar verkligen sångarrangemanget. Ibland är det lite slarvigt. Det kanske var meningen att det skulle bli laidback, men jag tror att det skuklle tjäna på att vara lite tajtare sångstämmor.

Jag gillar också trummorna fast de hade låtit roligare om de var "spelade". Jag kanske skulle spela ett miditrack till ezdrummer?

Egg  :)

MaxB:

--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 11.01.2009, 01:49:39 ---Jahaja....efter många år och om och men så har den här låten förmodligen hittat någorlunda ut och rätt. Aningens otajt på sina håll med körerna så det ska jag nog rätta till. Funkar formatet annars? Saknas ngt? För mkt av annat?
Skrev den mitt i "Gudrun" med strömavbrott och levande ljus och allt. Aningens mer elektrifierat nu...men ändå ganska lågmält....
The Storm

--- Slut citat ---

[mp3=200,20,0,left]http://www.bengan.org/songs/bengan_the_storm.mp3[/mp3]

Skönt avskalat. Gillar att höra en annan Bengan också - alltså den här lugna låten gillas.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion