Forum > Färdiga produktioner
Cykeln - Sub Luna
cykeln:
eq
Tack så hemskt mycket för de orden - nu sträcker jag lite på mig! Precis det där med mystik och österländs livsvidsom kopplad till det svenska vemodet ville jag få fram.
Javisst är dikten suverän
Bengan_gbg
Vad kul att det finns en viston i detta. Det kändes lite vågat att omge en Karfledt-dikt med ett orientaliskt arr. Att skriva texter på den nivån är få förunnat - man får nog acceptera att man spelar i en annan division.
SYNTH
Vad kul att du gillar den - Tack för det!
MaxB
Tack! Jag förstår vad du menar med rösten. Min tanke var att sången skulle vara lite mystisk, svävande och understödja de orientaliska instrumenten. Däremot är det ju inte bra om orden inte kommer fram.
Bengan_gbg:
Cykeln - man kan inte vara bra på allt. Du kanske ska kolla lite på sångeffekterna såhär i efterhand. Blir nog lite mycket av det goda kanske?
karl:
nice feel i denna...behaglig pentatonisk harmonik :) ...du måste säkert ha förankrat texterna ordentligt innan du kan tonsätta dom? bra jobbat...
Allt gott / karl
Kon-Trollet:
jätte-jättebra !
äntligen nåt som sticker ut ur media-musik-bruset på rätt sätt, dvs får mina gamla trötta ögonbryn att höjas en smula av förvåning och nyfikenhet, i st f det uttjatade knepet att göra nåt som är tillräckligt skrikigt/vulgärt så att man hajar till .
Har själv funderat ibland på att använda Shakespeare i st f mina egna patetiska poem till min musik, men inte fått arslet ur än...
Heder att du håller liv i det svenska arvet - kul att du utnyttjar österlandet till att göra det !! :D
men varför ser jag Thåström framför mig när jag lyssnar....hmm... :unsure:
cykeln:
Bengan_gbg
Cykeln - man kan inte vara bra på allt. Du kanske ska kolla lite på sångeffekterna såhär i efterhand. Blir nog lite mycket av det goda kanske?
Nej man får vara glad om man är bra på något. Ja du kanske har rätt ang effekter på sången - jag söker efter något som gör sången lite svävande men det är svårt att hitta rätt - ska kolla om jag hittar något annat sätt
Tack för lyssning och synpunkter
karl
nice feel i denna...behaglig pentatonisk harmonik ...du måste säkert ha förankrat texterna ordentligt innan du kan tonsätta dom? bra jobbat...
Allt gott / karl
Ahh vad kul att du tycker det! Ja man går liksom med orden och inväntar att en melodi ska kliva fram - Tack!
Kon-Trollet
jätte-jättebra !
äntligen nåt som sticker ut ur media-musik-bruset på rätt sätt, dvs får mina gamla trötta ögonbryn att höjas en smula av förvåning och nyfikenhet, i st f det uttjatade knepet att göra nåt som är tillräckligt skrikigt/vulgärt så att man hajar till .
Har själv funderat ibland på att använda Shakespeare i st f mina egna patetiska poem till min musik, men inte fått arslet ur än...
Heder att du håller liv i det svenska arvet - kul att du utnyttjar österlandet till att göra det !!
men varför ser jag Thåström framför mig när jag lyssnar....hmm...
Ojoj nu rodnar jag nästan - Tack för de orden, de värmer!
Thåström hmmm ...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida