Kontrollrummet

Tips på länk för nätverk mellan pc och mac

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dan Ö

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 202
    • Visa profil
    • MISSING MAN Recordings
Hej!

Har precis köpt en imac och vill nätverka den med min pc via en router. Är det någon som känner till någon bra länk till hur detta går till? Tycker mig inte hitta någon utförlig guide. Är nybörjare på detta område.

/Dan


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Linus skrev om det du frågar efter i en tråd som handlade om Burningsven´s nya mac.. kommer inte ihåg om de var här eller på SF.. kan kolla lite.. :)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad tsmalmbe

är det fildelning eller nåt annat du är ute efter?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Dan Ö

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 202
    • Visa profil
    • MISSING MAN Recordings
tänkte flytta över filer ifrån min pc, men lyckades precis få ordning på det. Vet dock inte riktigt hur man kommer åt filer i macen som man vill flytta till pc:n


Burnin Sven

  • Gäst
Kan hämta in det som han skrev från min tråd på Studio ett ögonböj bara kommer snart igen skulle vara skitenkelt vilket förmodligen är en stark underdrift det är nog lättare hehe.
Göran


Burnin Sven

  • Gäst
Linus skrev

I min åsikt är det nästan enklare att nätverka en Mac mot Windows än att nätverka Windows mot Windows och meka med workgroups och ip.

Kasta upp Program/Systeminställningar/Fildelning och bocka för tjänsten Windows-delning.
Klicka på Konton och välj ditt användarkonto typ Göran?
Tjoff! Nu ser du adressen till Macen i fönstret.
Hoppa till PC:n och skriv in adressen i Utforskaren eller Den här datorns adressfält... eller klicka Start, Kör och skriv in den där.
//xxx.xxx.xxx.xxx/goran
Nu frågar Windows efter lösenordet till ditt Mac-konto. Knappa in.
Klart!
Kopiera in hela låtprojektmappen på ditt skrivbord.

Hoppas det hjälper
Göran