Forum > Färdiga produktioner
Asti & MaxB - Ingen ser mig
asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 09.01.2009, 09:17:20 ---Tycker det funkar bra. Ingen "hook" på första lyssningen, men den kanske växer som låt. Det brukar de göra :)
Dyster text ja.
--- Slut citat ---
Det kanske behövs ytterligare något i refrängen för att skapa en "hook"?
Versen är ju harmoniellt rätt lik refrängen.
En kör, ett instrument,mer trummor.....? Är osäker.
/Asti
Dividend:
Det behöver ju inte finnas en hook i allting, för att vara bra :)
Men kanske lite mer annorlunda refräng, än vad som finns nu :unsure:
asti:
--- Citat från: equality skrivet 08.01.2009, 21:35:49 ---Låten är i sig snygg och trevlig. Tycker inte det "glada" tempot och arret riktigt passar texten. Det är lite för snabbt och livligt och jag får inte ihop det riktigt. Synthslingorna är snygga annars. En del krockar i övre basområdet gör det lite grötigt där. Skulle gärna vilja höra en version i lugnare tempo utan trummor.
--- Slut citat ---
Ska kolla krockarna i övre basområdet! Som gammal pungkrockare ska det väl inte vara några problem! :D
/Asti
asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 09.01.2009, 09:36:32 ---Det behöver ju inte finnas en hook i allting, för att vara bra :)
Men kanske lite mer annorlunda refräng, än vad som finns nu :unsure:
--- Slut citat ---
Jag har haft den här refrängen i huve´t ett tag nu, men tror inte att jag lägger så mycket mer jobb på låten. Ville mest få den avklarad så att man kan gå vidare med något annat projekt. Känns som man kört fast lite i "dystervisstuket". Vill hellre utforska andra områden! Du sysslar ju själv med lite "svårare" kompositioner, som jag önskar jag kunde mer om. Har fastnat för stråkar, som jag ska försöka lära mig mer om, och gärna i kombination med gitarrbaserad musik, som t.ex "Jag kan flyga".
Tack för dina kommentarer!
/Asti
MaxB:
Trevligt. Lyssnar bara som hastigast på lunchen på jobbet men tycker det låter bra.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida