Forum > Färdiga produktioner
Asti & MaxB - Ingen ser mig
asti:
--- Citat från: karl skrivet 12.01.2009, 23:36:32 ---Skönt flow ...nej ingen muzak detta ...växer efter fyra fem lyssningar....kunde varit ett stopp i trummorna när dragspelet råder...men det är en petitess....nice sång
/ karl
--- Slut citat ---
Hade lite funderingar på att åtminstone variera trummorna lite, kanske blir det stopp alt sparsamma trummor i det partiet.
Imponerande att du orkat lyssna 4-5 gånger! :)
Tack för intresse och kommentar!
/Asti
MaxB:
Snygg produkt! Jag skulle vilja höra hur det låter utan de snabba syntljuden som ligger i bakgrunden och ibland spelar flerstämmigt. De tar fokus från från sången upplever jag. Eftersom det redan är driv i låten utan dem, skulle det vara instressant att istället höra en lugn flöjtstämma eller kanske ett lugnt dragspel som ersätter det snabba blippet.
Har du tid och är intreserad av att prova något sånt?
asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 13.01.2009, 09:34:36 ---Snygg produkt! Jag skulle vilja höra hur det låter utan de snabba syntljuden som ligger i bakgrunden och ibland spelar flerstämmigt. De tar fokus från från sången upplever jag. Eftersom det redan är driv i låten utan dem, skulle det vara instressant att istället höra en lugn flöjtstämma eller kanske ett lugnt dragspel som ersätter det snabba blippet.
--- Slut citat ---
Det kunde vara intressant att testa! Om du menar att du själv vill göra ett försök så tycker jag det vore spännande!
Rattlesnake hade en tilltalande idé om "en flickas ordlösa sång som ligger på synkoperade fjärdedelar istället för det lite hetsiga åttondelsvirvlarna".
Funderar på att be någon kvinnlig medlem på KR om ett försök med det.
/Asti
MaxB:
--- Citat från: asti skrivet 13.01.2009, 10:41:54 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 13.01.2009, 09:34:36 ---Snygg produkt! Jag skulle vilja höra hur det låter utan de snabba syntljuden som ligger i bakgrunden och ibland spelar flerstämmigt. De tar fokus från från sången upplever jag. Eftersom det redan är driv i låten utan dem, skulle det vara instressant att istället höra en lugn flöjtstämma eller kanske ett lugnt dragspel som ersätter det snabba blippet.
--- Slut citat ---
Det kunde vara intressant att testa! Om du menar att du själv vill göra ett försök så tycker jag det vore spännande!
/Asti
--- Slut citat ---
Jag vet inte hur det är med tid men om du PM:ar en länk till låten utan det snabba, skulle jag kunna försöka - om jag kan hitta något.
asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 13.01.2009, 11:00:21 ---
--- Citat från: asti skrivet 13.01.2009, 10:41:54 ---
--- Slut citat ---
/Asti
--- Slut citat ---
Jag vet inte hur det är med tid men om du PM:ar en länk till låten utan det snabba, skulle jag kunna försöka - om jag kan hitta något.
--- Slut citat ---
Om jag får din mail-adress kan jag skicka en wav-fil utan "tivolisyntharna" via Skickafilen.se?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida