Kontrollrummet

Chandler Germanium

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Elof

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 446
    • Visa profil
Jag har sökt runt lite för att jag skulle vilja testa denna preamp innan jag ger mig på att köpa en.
Jag undrar om någon känner till någon studio/människa som äger en sådan och skulle kunna tänka sig att hyra ut eller låna ut den (såklart i utbyte mot annan utrustning)? Jag skulle vilja pröva den i en kommande produktion.
Helst i sthlm/uppsala-trakten.
Vore även kul att höra från någon som testat den.
Lev väl!
/Elof


Florian le Sage

  • Gäst
Hej, jag tor att du redan har bestämt dig om du nu funderar på en sån här...eftersom den är så speciell och dessutom rätt dyr, jämfört med mycket annat som dom flesta härinne pysslar med!
Jag har inte jobbat med den själv men kommer att köpa en så fort jag bara får råd trots att jag har de finaste preampsen man kan tänka sig i mitt eget Tridentbord...vet att dom (Chandler) gör fruktansvärt bra grejor som tex den groteska TG1 limitern vilken jag haft kontakt med vid ett par tillfällen och som också står högt på önskelistan sedan länge!
Alltså, vill du ha denna pryl varför tveka? (finns nog ingen här som har den ändå, än mindre till utlåning :wacko:)
Den är omtalad och lovprisad worldwide av en mängd producenter och artister men inget man skaffar om man vill ha en transparent signal, då är det Aphex, Great River och Benchmark etc som gäller.
 B)


Utloggad Elof

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 446
    • Visa profil
Nja, det kan man nog inte säga att jag gjort, jag vill ju veta hur den låter innan jag köper den :)
Jag har också en liten tanke om att kunna dista linesignaler (i efterhand oftast) på ett trevligt, mjukt sätt,
eftersom jag inte riktigt får till exakt det jag vill ha med dem grejjer jag har nu.
Tänkte också kolla hur pass olik den är det jag har nu, så jag måste nog pröva den innan.

Min tanke var om någon hade browsat förbi en studiohemsida och sett att de hade en Germ, eller kände till någon som ägde en?

Eller så får jag vänta tills du köper en och åka ner till dig Florian! ;)


Utloggad joachime

  • gnalaT
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 264
  • Grädde på moset
    • Visa profil
    • XLN Audio
Hej Elof! Om du får möjlighet att testa den vore det guld om du la upp något på forumet. Är också nyfiken på krabaten. :)
Arbetar på XLN Audio


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Jag har sett folk diskutera den här preampen på nåt av de svenska musikerforumen (här, studio eller 99musik). Om jag inte minns fel var det minst två personer som ägde och/eller hade använt sig av den, så det borde alltså gå att få tag på folk med erfarenhet om man bara söker i arkiven...

edit: Kan ha varit det här: http://forum.studio.se/index.php?showtopic=33195&st=0&#entry520074
« Senast ändrad: 07.05.2007, 19:43:04 by android »


Utloggad Elof

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 446
    • Visa profil
Jag har sett folk diskutera den här preampen på nåt av de svenska musikerforumen (här, studio eller 99musik). Om jag inte minns fel var det minst två personer som ägde och/eller hade använt sig av den, så det borde alltså gå att få tag på folk med erfarenhet om man bara söker i arkiven...

edit: Kan ha varit det här: http://forum.studio.se/index.php?showtopic=33195&st=0&#entry520074

Tack, jag såg nu, det verkade vara en människa som hade en, jag får se om man vågar maila då...


Utloggad swellman

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
En kompis till mig köpte en sån efter att ha fått låna hem den för test i studion. Nej, han lånar med största sannorlikhet inte ut den, men om du är någorlunda känd på nån musikaffär så tror jag nog att det går att få prova innan man köper.
Han gillar den skarpt. Tung sak.


Utloggad joachime

  • gnalaT
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 264
  • Grädde på moset
    • Visa profil
    • XLN Audio
Jag har också en liten tanke om att kunna dista linesignaler (i efterhand oftast) på ett trevligt, mjukt sätt, eftersom jag inte riktigt får till exakt det jag vill ha med dem grejjer jag har nu.

Är det någon som använt en distbox med germaniumtransistor, typ  Big Muff? Det kan hända de mest spännande saker om man kör synthar genom en sån. Självsvängningar som svänger och bibehållen botten.

Jag önskar att det fanns en preamp som lät så, fast självklart i finare skala. Det är lite det jag hoppas att Germanium Pre kan tillföra.
Arbetar på XLN Audio


Utloggad Joelstromgren

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 36
    • Visa profil
Jag har sett folk diskutera den här preampen på nåt av de svenska musikerforumen (här, studio eller 99musik). Om jag inte minns fel var det minst två personer som ägde och/eller hade använt sig av den, så det borde alltså gå att få tag på folk med erfarenhet om man bara söker i arkiven...

edit: Kan ha varit det här: http://forum.studio.se/index.php?showtopic=33195&st=0&#entry520074

Tack, jag såg nu, det verkade vara en människa som hade en, jag får se om man vågar maila då...


www.deadendproductions.nu   Han har en!   :)
IMAC • LOGIC PRO 8 • M-Box 2 • Genelec 8030 • RÖDE NT2a