Forum > Demolåtar

The Gap

<< < (7/7)

Rattlesnake:
Ja, det blir ju två olika låtar. Vet inte vilken jag tycker bäst om, båda har ju sin charm. Den första är ju rakt på, modern pop som bankas in i skallbenet. Allt pumpar i en rytmisk symbios där inget sticker ut ur mixen. Den andra är en skön lyssningsupplevelse med smarta referenser till originalet. Gillar mellotronerna på den andra.

Originalet låter här och var konstigt i mina lurar, speciellt mot slutet. Det duckar och blir försämrad kvalle, som lite taskig mottagning på radion ungefär. Om det är avsiktligt känner jag mig gammal... :P

Clemens:
Får nog gå emot vad en del andra tycker..introt ät kanon..det är ju oxo själva andemeningen med en remix..
det ska vika av..Tycker det blev kalas..Kul att höra Karls röst i en ny miljö..riktig bra! :) skulle vilja höra mer..
en längre version möjligtvis?... B)

clavinova:
Inspirerad av det senaste Clemens/Karl-samarbetet tänkte jag bumpa denna.

mahan:
 Tjou Karl!
Det var ett snyggt Gap, gillar den! Mysmusik i höstmörker, mjukt mixat, skönt för örat, bra sjunget åxå, som vanligt.
Enda jag sågar på är outrot med den där upp o ner gående plinkeplonksynten, den störde stämningen... låter som ett 70-tals dataspel ;)

h.  johan

Clemens:
 Riktigt bra detta! Skön stämning å melodin sätter sig rejält! ...kul att höra igen! :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion