Forum > Färdiga produktioner

Dividend & Marruschka & Eko & Funky Monk- Execution

(1/9) > >>

Dividend:
LÅTNAMN: Execution
ARTIST/GRUPP: Dividend ft MArre, Eko, Funky monk
GENRE: klassisk hårdrock?
LÅTLÄNGD:7 min
KOMPOSITÖR: P-E Rosqvist, allt förutom sångmelodi (marre) och solon (eko, funky monk)
PRODUCENT: P-E Rosqvist
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

FÄRDIG! :)

Lade delay och skit och fixade velocityanomalier :) Nu är den klar...

---------
Hittade Funky monks gamla gitarrwavar till förra verren från 2006-7, lade in innan Eko röjer loss..

Den är väl typ färdig nu  :unsure:

-------------------------------------
Okej..
Ny version med  vissa ändringar.... Bl a gitarrsolo av Eko på slutet

----------------------------------------
Gamla execution har vuxit!

Påpeka gärna brister och tankar/idéer om detta utkast!

Med sångstämma av Marruscka! Och hennes röst skär genom betong :)

freddy:
coolt!

Divi känner man igen. Jag tycker det är schyst när orkestern är full (blås och stråk går samtidigt) då blir det som bäst, tycker det är för mycket avbrott nu. Men det är en smaksak helt klart. Gillar temat, tycker det är väldigt vackert. 

Runt 140 enligt mr flashspelare låter både stråk och puka otajt.

Du får nog dra tillbaka lite på mastern med, det distar lite smått här när det är sång och orkester.

Marre sköter sig bra, lite svårt att höra orden hela vägen, kan du EQ:a fram lite klarhet tro? lite ljusare/mer diskantrikt sångljud? Tycker det är en aning dovt nu. Sen var det någon sångstämma som var inklippt, den lät inklippt med, det vill du nog inte :D En snabb fade in på den precis innan sången kanske, så man inte hör "klippet".

Gitarrkompet var otippat och coolt. Lite rocktrummor önskas med. Men det kanske blir för mycket? Svårt för distade gitarrer som ligger och kompar alena :D Även om det var coolt.

Snyggt jobbat. Vill ha lite mer strömlinje-anpassad orkester och lite småfix, sen är det rocknroll detta.

Marruschkka:
Jaa..vilket stycke detta är..har varit frälst rätt länge på detta, och när jag fick chansen att sjunga här, så blev det jack-pot..men det är inte färdigt än..en del återstår..men ett jättespännande projekt är det, att få delta i.

Underbara harmer här Divi som jag är så förtjust i att leka med!!

Tack för det!

Fortsättning följer, gitarr ska in, mer sång oxå.

/Marr

Dividend:
Freddy: Tack för bra feed!

Gitarren skall inte kompa alena :) Tänkte bygga ut trumsektionen där, tror där saknas bas också, och så ett solo skall dit..

Tack för dina tankar. Texten är nåt superduper-intellektuellt nonsens jag skrev på 5 sekunder :)

Sen får jag tacka Marrr för den bästa sångprestationen jag hört av någon på detta forum hittills. Fast jag kanske är lite jävig eftersom jag gjorde kompet  ;)

Tack båda!

cykeln:
Pampigt och mäktigt
gillar mycket partiet när hela orkestern drar på och Marre sjunger
och gitarrkompet bryter av och ger bra dynamik - riktigt nice

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion