Forum > Färdiga produktioner
Foolbaar - So Long
MaxB:
Tycker det är skitbra drag.
Sången... jag tror att den här svengelska rösten kan överleva men tror att den gör sig bättre med mindre reverb och istället mer närhet. Nån omtagning skulle ju kunna vara bra att testa och samtidigt (som den ide jag har) färga sången med lite dist (rörvärme) och ha rösten närmare i ljudbilden.
flabb:
Tackar Wernborg/MaxB, jag tyckte själv det lät lite Hellacopters efter första utkastet och försökte behålla det.
Fler förslag på sången, bra :)
kruSHka69:
hehehhe... låter som hellakopeters...
kan hålla med om det, fast just de är ju världens minst originella band och
har plankat rakt av kors och tvärs från den ena och den andra. men jag antar
att ni lyssnat på samma saker, såvida du inte snöat in på de ovannämnda ;)
annars en svängig låt med kanske lite mycket svengelska :)
Emulator:
instämmer i allt positivt! gillar öset, och det kompromisslössa utrycket. Snyggt nånstans där låten tvärdör innan "whatever took you so long".
Solandet på gitarrerna måste vara kvar, det bygger låten på något bra sätt, okonventionellt, men bra. Lite som ynot brukar göra -expect the unexpected.
Sången ja. den borde faktiskt bytas allra helst till något genomrivigt. Mr Ynot kanske?
Låten förtjänar något riktigt rivigt! Kanske du kan testa och bara ställa dig och tokleverera lite attityd? :)
bra bra!
Harmonica mike:
Tjena flabb.
Ja harre djavlar vicket ös! Asgrymma guror!
Men vilket mördande tempo för sångaren.Det är ingen lek att hinna sätta fraseringarna i detta tempo.Tycker att sångaren ändå gör en hyfsad insats här.Jag stör mig aldrig på svengelska då vi faktiskt bor i sverige,jänkarna gör det inte heller.Mest är det den svenska jante lagen som spökar anser jag."Du skall inte sjunga på något annat språk än ditt eget"..Typ tredje budordet eller nåt..
Några sura toner dock som drar ned helheten tyvärr,en sångare med rätta vrålet i rösten och låten lyfter ett par nivåer till.Det svänger som sagt rätt rejält detta.
Mixen bra förutom att sången är lite hög.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida