Kontrollrummet

Mediaspelare, vilken är enklast men samtidigt snygg etc?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Hej, har hållit på nu i flera dar men får inte till det med xml.filer och playlists etc som JW player skall peka på för att få upp låtarna i spelaren, orkar bara inte längre-hatar sånt här tidsödande och humördödande strul-så finns det någon enklare variant som när man bara laddar upp låtar till siter som garageband/myspace etc, dom kan ju knappast sitta med en massa script etc för varje låt som sänds in utan ha en smidig automation, det är den jag är ute efter på min site!

Help...
« Senast ändrad: 19.03.2009, 09:14:40 by Mr Artrock »


Utloggad tsmalmbe

Deras smidiga automation baserar sig på att de generarar dessa playlistor direkt ur en dynamisk database. De har alltså gått igenom "konfigureringshelvetet" en gång, och använder sig sen av det.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Om du kollar spelaren på vår hemsida www.koreaband.se så kanske det är nåt sånt du menar?? Isf PM:a gitarrmannen här på Kr http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=826 så kan han berätta vad för spelare det är osv. Det är han som är vår webmaster  :D


Utloggad tsmalmbe

I princip samma sak som Florian redan har:

Citera
   
   var so = new SWFObject("mp3/playerMultipleList.swf", "mymovie", "295", "150", "7", "#FFFFFF"); 
   so.addVariable("autoPlay","no")
   so.addVariable("playlistPath","mp3/playlist.xml")
   so.write("flashPlayer");

Man kommer inte undan konfigureringen.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Jag tror jag lyckats få den att peka på mina ännu oskapade playlists nu åtminstone!
När jag vill ladda upp mp3 så går det inte pga att dom är för stora-använd ftp programmet står det i meddelandet, öppnar ftp men kan inte logga in då jag aldrig använt det?


lnetzel

  • Gäst
Var får du meddelandet om att filerna är för stora? Är det någon uppladdningsfunktion på en hemsida?

En FTP anslutning kräver egentligen bara tre uppgifter

1. Host
ftp://mittdomännamn.topdomän (ex. ftp://mymusic.com)

2. Username
Ditt användar namn på ditt konto

3. Password
Ditt lösenord

Sedan kan du behöva använda passiv eller aktiv anslutning beroende på massa saker som någon aldrig lyckas kunan svara på men det är oviktigt. Funkar det inte med aktiv så testa passiv. Brukar vara en kryssruta för "Passiv anslutning" eller liknande.

Vad är det för server detta skall upp på, om det är ett webbhotel som du har beställt borde du ha fått anvisnignar med alla FTP uppgifter samt hur man gör i ett mail. Annars om det är något gratis ställe så finns det troligtvis under Support- eller Kundservicemenyer.

Annars... om det är krångligt... ladda upp en mindre mp3a först för att se om det funkar med spelaren överhuvudtaget.

jonnerstone -> Korea var rätt schysst, påminner en del om Stabbing Westward tycker jag.

« Senast ändrad: 19.03.2009, 17:33:58 by lnetzel »


Utloggad tsmalmbe

[off-topic]
Sedan kan du behöva använda passiv eller aktiv anslutning beroende på massa saker som någon aldrig lyckas kunan svara på men det är oviktigt.

I FTP-protokollet specifieras att port 21 används som kontrollkanal. Via den öppnar klienten "diskussionen". Därefter föreslår clienten en dataöverföringsport till vilken servern skall tala(mellan 1000-65535 sådär normalt). Detta är active mode. Om man ligger bakom en brandmur, lyckas denna port inte öppnas. Eftersom porten tas fram helt på random, kan man i praktiken inte öppna brandmuren så att det skulle fungera (undantag: använder man en "riktig" brandmur kan den läsa ftp-protokollet och pre-emptivt öppna just den specifika porten för just den specifika TCP-sessionen). I passive-mode används port 21, alltså kontrollkanalen, också för själva dataöverföringen.
[/off-topic]
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Jag har fått ordning på skiten, efter mycket om och men, nu är det plötsligt jättelätt, hmmm, men som jag sa, det är som ett nytt språk eller tänk etc...går inte på 5 röda om man inte gjort det eller ens luktat på det förr!
JW supporten var bra trots allt*
 B)