Forum > Demolåtar

Badlands och IKEN med nytt mtrl ''Come On In''

<< < (2/2)

IKEN:
Robban och Eddi:
Tack för svar!!
Eddi:Tack för lyssning och kommentar!! Har fått ditt mail..... ;)
Robban:Tack för lyssningen.Var i mitten menar du? Jannes solo?,det lilla sticket mot slutet,det med akkeguror och stämsång?Hammondköret mot slutet
Enlighten us,please :)

badlands:
Tack alla för Er input angående detta....
Det värmer :)

IKEN har lyckats fånga den attityd och det ljud jag ville ha för att återskapa det som Purple satte på tidigt 70-tal.
Låten är precis så rak och skitig som jag ville att den  skulle bli så all heders till IKEN  B)

MaxB:
Tycker prodden är OK. Gillar grymma basljudet och spelet. Jag saknar att nånting mer borde hända i låten, kanske något stick som helt bryter av mot det huvudsakliga temat. Efter 86 sekunder skulle det vara perfekt att få in något som bryter mot övriga teman i låten, gärna ett lungt parti som har halva hastigheten på trummorna och sen komma tillbaka via solot som nu är vid 102 sekunder med kommande godbitar på mellotron. Jag uppskattar att ni har kul i musiken, det är kanon att ha nån att spela med!

badlands:
Man tackar Max...
Vi har haft otroligt kul med detta lilla projekt :D
Speciellt eftersom mina ideer om slutresultatet har ändrats allt efter tiden....
IKEN har slitit hårt bakom spakarna, en eloge till honom :)

IKEN:
Tack för lyssning och kommentarer MaxB! :)
Joodå,vi har kul när vi gör detta,speciellt när vi lägger sången i Bad's repa. :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion