Forum > Färdiga produktioner
Christoffer Karlsson - Koyunbaba
Gurano:
Nu satt den som ett smäck. Jäkligt bra spelat och med ett bra ljud!
Några småsaker bara: man hör lite för mycket av rummets ljud, tex vid 6. Infadningen vid 194 är inte helt lyckad och så tycker jag inte att fingerfibblet som börjar vid ca 638 till 659 är helt ok satt. Ja som du ser så börjar man peta i småsaker när det i övrigt är bra spelat ;).
Jag skulle inte kunna göra om detta.
ha det
Ubbegubben:
Tack för alla svar !
Blir alltid glad över att höra att min musik är omtyckt :) Visst, det är fortfarande lite slarvfel här och där, men det fixar jag när tiden kommer att spela in i en professionell studio. Detta har jag spelat in hemma i mitt rum med två Röde M3 mickar. Ljudkort med preamps: Presonus Audiobox USB. DAW: REAPER.
Kompressor, Noisegate, EQ o.s.v. har hanterats i datorn genom VST:er... Har inte råd med dyra fina prylar när man fortfarande studerar... Gitarren är en Juan Miguel Carmona. Modell: Estudio IV. Han är ingen jättekänd "Luthier", men jag tycker om gitarren :)
Planerar att i framtiden byta ut CPU-kylaren i datorn till en passiv kylare. Det är den som hörs, surrande i bakgrunden.
Någonting mer ni vill veta om min setup?
Equality: Yepp, den ska du få höra någon gång :) Jag har aldrig kört igenom hela, men den har alltid legat och gnagt mig i nacken, så någon gång ska jag öva in hela.
freddy: Vad bör man göra åt att det låter väldigt mycket diskant ? Om jag skär ned på de högre registren låter det som att jag sitter i en tunna och spelar..
Guran: Hur fixar jag Ambiens? :rolleyes:
MaxB:
Vackert!
I mina lurar ligger dock gitarrljudet lite till höger om mitten vilket förtar lite av lyssningseffekten.
Då ett ljud klingar ut vandrar ljudet så att det låter mer på vänster sida. Det tror jag kan bero på nån noisegate kanske som stänger utklingande ljud tidigare på höger sida. Är de bara jag som hör det?
Vad nu, telefonen är med på inspelningen. <_<
Det är värt att stänga av den, innan man börjar spela ett tolv minuter långt stycke. :D
Skönt med dynamiken i detta stycke. Svårspelat verkar det!
freddy:
Vad använder du för mickar? placering?
Ubbegubben:
--- Citat från: freddy skrivet 04.01.2009, 13:26:00 ---Vad använder du för mickar? placering?
--- Slut citat ---
Två st. Röde M3. Jag har provat mig fram bland massvis olika placeringar. Det som fungerat bäst för mig är;
Stereo; ca: 1.2 meter mellan mickarna, placerade ca 0.8-1 meter från gitarren. riktade mot tolfte bandet.
Lite luddigt förklarat...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida