Forum > Demolåtar

Gurano - guratugg1

<< < (2/3) > >>

Gurano:
Tack SYNTH

I version 1 lajnade jag varje gitarr med reverb och dist. Nu har jag, i version 2 lagt på helt nya gitarrer, med endast dist.
När jag sedan lyssnade på allt så tyckte jag att det blev alldeles för mycket fnöske över det hela så jag la på pyttelite reverb och delay på allt samman på slutet -- och så här blev det! Vet inte om det blev bättre? men gitarrerna hörs tydligare i alla fall.

Jag har som sagt inte tillgång till någon bas just nu så om någon känner för att göra en ball bas-slinga på ide´n så är ni välkomna. Skicka då ett PM

Version 2: [mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/test10v2.mp3[/mp3]

Gurano

MaxB:
Det är bra drag i svängarna. Hoppas det kommer nån bas flygande också så man kan höra hela härligheten. Den nya versionen är definitivt bättre med mer distinkta ljud! Smart drag med reverben att lägga den på allt på slutet istället.

Gurano:
Tack återigen Max!
Jo jag tycker nog oxå att det hela blev bättre. Vad det gäller en kommande flygande bas så hoppas jag fortfarande att någon på forumet tar sig an det hela och hjälper mig! Hade jag ägt en egen bas så hade jag satt basgången själv (planerar att köpa en skräpbas vad det lider) men det går inte nu.

Ha det gott
Gurano

ynot:
lite shyst gura musik,
kompguran kunde nog eqas lite i low.mid kanske för att göra lite tydligare
lite slapbaas bakom kanske?
chatsy melodi i alla fall-

tony

Gurano:
Tack ynot!
Ska testa det där med low.mid på kompet (nyfiken på resultatet), men personligen så tycker jag att kompet framträder tillräckligt som det är.
Jag har ännu inte fått napp ang hjälp med basgången så jag ska själv försöka göra en basgång med en vst.bas (men det går nog åt helvete för jag kan inte programmet  :wacko: ).

Ha det gott
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion