Forum > Demolåtar

Gurano - guratugg1

(1/3) > >>

Gurano:
Tja!
Satt härom dagen och plinkade lite på guran - detta alster blev då till. Har lyssnat mig blind tror jag, så nu är jag i behov av lite input. Bas saknas eftersom jag inte har någon att tillgå.

Mixning är inte min starka sida så ljudet suger lite här och där, men kom gärna med lite kritik (bra som dålig).
Ha ett gott nytt år!

Gurano
Version 2: [mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/test10v2.mp3[/mp3]

MaxB:
Om du spelar instrumenten nära mikrofon skulle jag vilja att de inte har så mycket reverb. Jag skulle vilja höra gitarrerna lite närmare lyssnaren än trummorna som nu är ganska nära.

Roliga gitarrslingor och bra drag i materialet. Kul! Fimpa gärna reverbet!

Gurano:
Hej Max!
Roligt att du gillade slingorna. Gitarrerna är inte mickade utan istället lajnade, men de har som du säger väldigt mycker reverb. Jag är barnsligt förtjust i reverb men ska prova att lägga på gitarrer utan detta. Tycker du att guratugget/kompet bör vara helt utan reverb? Bör slingorna oxå vara utan?

Ja jag kan ju alltid testa båda

Tack för synpunkterna
Gurano

MaxB:
Testa gärna helt utan för att ha som referens. Troligen är det bra att sen ha lite reverb.
Eftersom reverbet är en av detaljerna som även placerar instrumentet i rummet, är det bra om trummorna inte står framför gitarrerna.

SYNTH:
Inte alls tokigt själva låt i sig men det som MaxB skriver så är det lite för mycket reverb med mera, annars som sagt bara att köra på! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion