Forum > Färdiga produktioner
Dividend - An der schönen blauen Huang Ho
Wernborg:
--- Citat från: Dividend skrivet 31.12.2008, 17:33:04 ---Wernborg: Tack du. tydliga ritt? Tydligt riff? Jag funderar på slutet just nu ja.. Tänker mig tre gånger 4 takter som växert till ett crescendo mot slutet.
--- Slut citat ---
´
Ett tydligt ritardando menar jag. Nu kommer sista tonen något försent. (Ifall det ska sluta i tempo) Personligen låter det konstigt, därav tipset om att lugna ner slutet ett par takter med ett ritardando.
Gott nytt.
asti:
Vemodigt och vackert! För mig låter detta mer som musiken till en äldre svensk film om livet i de värmändska skogarna än som något kinesiskt! :)
Svepande stråkar, valstakt och molltonarter. Som sagt - väldigt vackert och sköna stråkar!
/Asti
Dividend:
Tack asti!
Och wern: Tänkte att du kanske menade ritardando, men det är så jobbigt att skriva ;)
Gott 2009 åt er båda!
Detta är finalmixen, det kommer en "dundermix" också, den sista och avslutande ;) (Pga några falsknötter och nån ny idé)
equality:
Härligt med vals. Gillar det nationalromanstiska särskilt när jag inte vet vilken nation det är fråga om. Får lite Petterson-Berger vibbar. Annars tycker jag det följer god Rosqviststil. Det finns ett tydligt tema som är snyggt och det broderas utifrån det. Kanske ibland att allt är väl unisont i mellanregistret och kontrapunktering vore nog inte fel.
freddy:
Låter bra, inget att anmärka på alls. Hörs att det är Mr Divi som är i farten.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida