Forum > Färdiga produktioner

Dividend - An der schönen blauen Huang Ho

<< < (3/8) > >>

Light Head:
Det har nu infunnit sig ett lite bättre flyt i musiken.

Vid 0.58 känns det som om det finns en ton som ligger fel.

Stycket är lite ovanligt för att komma från Dividend. Kanske kan det vara den lite snabbare melodislingan? Stråkarna är grymt bra i vilket fall.

Om jag försöker placera in musiken till någån bild så tror jag att jag hamnar i ett propellerplan, där huvudpersonen sitter och funderar på sitt kommande uppdrag. Landskapet utanför är alper, snö och kyla. Solen strålar men uppdraget är svårt och kan mycket väl bli det sista. Vilket oxo innebär att hjältens käresta kommer att fortsätta gråta...

Bra jobbat, detta växer!!

Wernborg:
Riktigt fint tycker jag. Gillar när du växlar mellan långa svepande toner och korta anslag på stråkarna.

Allra sista tonen lät lite släpigt. Kan göra ett tydliga ritt. för att runda av stycket?

oceanmusic:
Schnückt! :) Helt enkelt kalasbra! :)

Gott Nytt (musik)År!

Eddi:
Ja jag håller med aldrig har väl en gul flod varit så underskönt blå :D
Nu är det bara slutet som måste fixas till tycker jag.
Eko

Rattlesnake:
Riktigt bra, gillar den trevliga valstakten och melodin, kinesiskt ja, men påminner även om barock stundom. Mycket vackert då hornen kommer in. Väl programmerad, hör inga misstag i denna, förutom sista tonen då som låter off. Känns lite oroligt i basen, som någon typ av melodi som försöker ta sig loss.

Vid 93 -97s förekommer några bleckstötar som ger lite märkliga artefakter, jag får associationer till swarmandal. Men i övrigt som sagt, välgjort och bra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion