Forum > Demolåtar

Cykeln - Den misskände spelmannen (v2)

<< < (2/5) > >>

cykeln:
eq - eko - asti - SYNTH

Tänk vad man kan sura till för ingenting alls - ber om ursäkt för detta.  :mellow:
Naturligtvis är det helt ok att inte lyssna eller kommentera om man inte känner för det.
Hade varit lite för mycket runt ikring (helt andra saker) så det slog slint. :wacko:
Låten tillbaks om nu någon vill förbarma sig.

karl:
Det är ju en kalastext som inte skulle fastna i mitt öra om det inte varit för musiken..ack ja.
Svårt att veta var man ska dra gränsen för instrumentering i en sådan här låt...du får till det bra men kunde nog vara lite bättre sound men samtidigt så funkar det ...lurigt, men det var bra att du la upp den igen...ska kolla in EAK lite bättre då han är tämligen okänd för mig på sånär några dikter kändare än dessa två du låtit mig ta del av...så fortsätt med dina tolkningar men gärna en egen låt emellanåt också...
Allt gott/ karl

SYNTH:

--- Citat från: cykeln skrivet 02.01.2009, 15:08:56 ---eq - eko - asti - SYNTH

Tänk vad man kan sura till för ingenting alls - ber om ursäkt för detta.  :mellow:
Naturligtvis är det helt ok att inte lyssna eller kommentera om man inte känner för det.
Hade varit lite för mycket runt ikring (helt andra saker) så det slog slint. :wacko:
Låten tillbaks om nu någon vill förbarma sig.

--- Slut citat ---

Klart att vi vill lyssna cykeln!
För min del har jag inte varit så mycket på forumet men tänkte tar igen det! :)

MaxB:
Åtta verser! Tänk om man själv klarade av att ens fixa tre bra verser, då man försöker skriva en text.

Jag känner personligen att musiken här är för dominant och hetsig i samband med denna text.
Skulle önska att texten var den huvudsakliga ingrediensen, i helheten. Men hur fixar man det?

Dividend:
Härlig dikt av Karlfeldt..

Låten, din ansats är bra. Kompet funkar och allt. Jag gillar,,,,

Det enda som är störande är kanske dina avslut på slutet av vissa verser  :D Alltså att din stämma gör en svenne-wail-pryl på slutet där :D

Annars väldigt väldigt bra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion