Forum > Demolåtar

Cykeln - Den misskände spelmannen (v2)

<< < (5/5)

equality:

--- Citat från: cykeln skrivet 03.01.2009, 21:53:49 ---tänkte Cornelis - Fröding - Ett gammalt bergatroll

--- Slut citat ---

Ja den är lysande i sin jazz-bluesiga tappning och med Cornelis inlevelse. Problemet med Karlfeldts dikt är att den känns mer tidsbunden än Frödings och kanske att Bergatrollet är mer känt och därmed allmängods vilket ger möjlighet till friare tonsättningar? Men det här är ju ett sätt att få ut EAK och tio år kanske folk skrattar åt mina invändingar.  :o :)

cykeln:

--- Citat från: equality skrivet 04.01.2009, 01:27:31 ---
Ja den är lysande i sin jazz-bluesiga tappning och med Cornelis inlevelse. Problemet med Karlfeldts dikt är att den känns mer tidsbunden än Frödings och kanske att Bergatrollet är mer känt och därmed allmängods vilket ger möjlighet till friare tonsättningar? Men det här är ju ett sätt att få ut EAK och tio år kanske folk skrattar åt mina invändingar.  :o :)

--- Slut citat ---
Kan hålla med om Ks dikt är mer tidsbunden och återigen - du kan ha rätt i detta - är själv inte helt säker.
Nåväl har ändå lagt om trummor och grävt fram basen en del + några mindre juseringar ex av git stärkare - ny version i trådhuvud.

Plinka:
Hej, ja jag har då också haft så fullt upp med julstök o nyårsstök o allt vad det heter, at jag inte haft så mycket tid här på KR, men nu så...!

Texten är ju helt fantastisk, men den hörde jag inte vid första vändan, för då var jag så upptagen av ditt lekfulla arr! Tycker jag är jättehärligt, och kan hända som tidigare nämnts att det behövs lite mer tyngd i form av bas även om inte jag har den bästa lyssningen i mina sennheiserlurar att höra hur bra tryck det är!
Gott jobb i alla fall av dig!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion