Forum > Demolåtar
Cykeln - Den misskände spelmannen (v2)
Wernborg:
*Startar motorsågen....*
Saknar kräm i kompet. Mer (lätt) distad kompgitarr kanske? Trummorna är otroligt tråkiga och statiska som sänker helhetsintrycket rejält. Tror inte en trummis skulle spelat så här. Något öppen hihat hälften så ofta som den nu stängda skulle kanske funka. Tyngre sound också.
Tycker också att det händer för lite i arret så en refräng eller en brygga tror jag skulle göra susen för hålla mitt intresse uppe lite längre.
Annars ett personligt och fint uttryck som vanligt.
Eddi:
Nu hann jag lyssna Stefan dock endast ännu så länge i laptoppen. Vet inte vad jag ska tycka, tänker alltid på vad diktaren själv skulle ha tänkt och tyckt. Hm... tror jag får lyssna ordentligt i morrn och återkomma.
Eko
mahan:
Tjou Fillarn... som det heter på finlandssvenska! :rolleyes:
Det vart en verkligt go story du klämde fram på nån minut här.
Stormskönt arr och skitfin sång (kan man får säga så?) GILLAS i varje fall!
Men för att denna slusk ska dra vidare utan såg och kniv så måste du se till att basisten släpps in på arenan!
Glada spelmän ska ges utrymme i denna musik, så öppna fältet för basisten, han kan ju fast heta "bassegusse", men utan hans insats låter denna låt PLATT!
Så släpp in honom med välstämd basgura så swischar det upp denna låt tlll oanade sfärer! :)
Där drar jag av gasen på sågen........ och drar andan..... och håller fast vid ovannämnda kommentarer!
h. johan
asti:
Bra sväng och bra sång, som för tankarna en aning till Anders F Rönnblom. Bra blandning av moll-/durharmonier, som gör låten extra intressant.
Snyggt pianospel och även gitarrspel, men som Mahan säger - det saknas en basist. Orgeln älskar jag! :wub:
Det här ska jag lyssna mer på, högre, när resten i huset vaknat! :)
martinm:
Vill ha mer tyngd i hela arrangemanget. Känns lite väl hastigt o glättigt just nu.
Tycker bitarna utan trummor funkar bäst. Har lite svårt för den typ av trumkomp som du använder.
O som Dividend sa så känns sången i slutet av verserna ibland lite märklig.
På't igen. Kan säkert bli riktigt bra.
:P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida