Forum > Demolåtar
The Scent of Elder (mp3)
MaxB:
--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 29.12.2008, 16:53:58 ---Max: Tack. Jag brukar ju föredra lite mudd i gitarrerna.....men "vid 150?"??? Vad menar du??
Ny mix: Bengan - The Scent of Elder
La in en krasch, sänkte sången något, på med liiite körer och lite småhyss...
--- Slut citat ---
So - you like it muddy ah?
Jag menar sekunder. Då jag lyssnar streamat visas tiden i form av sekunder. En division kan ge en ungefärlig tidsangivelse i minuter m.a.o. efter 2.5 minuter kan det vara jag menar. Det var väl där - vid 144 sekunder kanske - som det kom in nya gitarrer utpanorerade med mer diskantljud. Det gav omväxling och tog mig från "the muddiness" och slungade mig rakt in i "the happiness". :)
Bengan_gbg:
MacTS: Nu lirar jag ju inte i samma klass som dig med hårdrocken, men ändå. Inga orglar på den här :) Tror jag vet var du får Kiss-feelingen ifrån. Dels titeln men även "plektrumflärpet" i basliret ;)
Ska trummorna verkligen upp?
Max: Aha - då hajar jag. Jag kör ju allt streamat i WMP och där får man minuterna med...;)
Tur att du får lite av varje med gitarrerna då ;)
MacTS:
Jag skulle ha tagit upp trummorna lite...men det kan vara att vi har olika ljuidideal som gör det. Kiss-referenserna kom från basliret...det med titeln såg jag inte förrän efter jag hade skrivit mitt inlägg :) Rock on!
Bengan_gbg:
MacTS: Kan ju hänga lite på lyssningen med...jag tycker fortfarande det är ganska mkt trummor men det är fler som påpekat det så jag får nog vrida upp en millimeter - och backa lite till på sången (och slutet)... :)
Rock on själv!
Bengan_gbg:
Gjorde ett sista försök med låten....
Ny mix: Bengan - The Scent of Elder - sista svängen
Håll i hatten - nu åker vi!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida