Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Karibiens strand

<< < (2/6) > >>

MaxB:

--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 29.12.2008, 17:41:05 ---Vet inte jag. Det är för LITE extremt för att passera som parodi. Det är mest småsnyggt och småputtrigt. Knappt så den lirar i dansbandsgenren heller tycker jag. Som du säger så sneglar du ju mer åt Knopfler än Sven Henningz & Hildurz liksom.
Munspelssvängen är snygg och för kort.
Tycker det känns som att du ändå är hemma i den här genren.

--- Slut citat ---
För lite extremt hmm troligen är det så. Jag är adaptiv.
Ja, jag vill bli som Knopfler, i alla fall kunna spela gitarr som han!  B)
Munspelet är en automatisk slinga från syntens intro respektive utro, kan nog inte göra den längre...

--- Citera ---Tycker det känns som att du ändå är hemma i den här genren.

--- Slut citat ---
Så jag är fast i dansbandsträsket mot min vilja!  :ph34r:  B)

Eddi:
 :D Nu får Perra skärpa till sig -  konkurrens har uppstått. Om du glömmer det där med Parodi MaxB och ändrar aningens i texten så finns alla möjligheter till svensktoppsplacering...
Varför kör förresten en uttalat bra munspelare något dassigt munspelsljud från en synt? Lira in det live vetja. Gitarrslingan skitbra.
Ändra lite inställning till den här så kan den bli en Knoppfler - kvaliteten finns ju där. Det finns ingen dålig musik bara dåligt framförd och den här hör inte dit.

Eko

Åsa:
Parodi eller inte, det här skulle ju lätt kunna höras på en dansbana någonstans i Sverige  :D
Inte alls illa!

Dividend:
Säger ungefär som Åsa och Bengan..

Mer jobbig än kul, alltså sån där irriterande känsla av att det här skulle kunna existera.

Kanske inte andra versen. Men det låter ju i klass med Perrrasdansband, även om han har mer "sväng" i sina ;)

Intressant!

cykeln:
En låt som man inte vet var man har
Textmässigt intressant när andra versen vänder på sagostämningen
Låter i kompet som en standarddansbandslåt (sa han med expertkunskap inom området)
När gitarren vässar på en bit in i första solot så är det något annat på gång
Sången är ju skönt befriad från dansbandsekot så där är det mer en känsla av Svenne Rubins realism
Man står där ambivalent som Nora Brockstedt och undrar om man ska gå ett seg fram eller bak

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion