Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Karibiens strand

<< < (6/6)

MaxB:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 14.01.2009, 16:39:40 ---Blir (mer) förvirrad (än vanligt) över versionerna här. Var det någon skillnad på de två versionerna som var i trådens början resp sidan 2...?  :huh:
Tycker låten släpar sig fram, det blir liksom mycket uppehåll mellan orden. När du sjunger ordet "gotländsk" så låter du precis som han Ringbom i "Di sma undar jordi". Vet inte om det var en komplimang direkt.
Trummorna låter inte så kul, de borde verkligen ha haft akustiskt ljud. Eller parodierar du 80-talsdansband som hade (urk!) D-drums...? :P
Jag fattade nog inte poängen i denna låt. Problemet med dansbandsmusik är att den inte går att parodiera då det är en parodi från början. De som har försökt har t o m hamnat på svensktoppen. Om du inte aktar dig kan du hamna där själv!  ;)
Mix och inspelning är det i alla fall inget fel på. Låter riktigt balanserat. Kul med munspelsslingan, den passar verkligen perfekt.  :)

--- Slut citat ---
Nu blir jag förvirrad  :wacko: Nej, det är ingen skillnad! Då jag uppdaterar en låt med en ny version längre ner i en tråd, uppdaterarar jag alltid samtidigt i trådhuvudet. Jag uppskattar att man alltid hittar nyaste versionen i första inlägget och tror det är standard på KR, eller?

Låten släpar sig fram - ja det beror på hur man upplever den förståss. Då jag dansar foxtrot släpar jag mig däremot inte fram till den här låten, utan hinner med massor med svängar (om den jag dansar med hänger med förstås). Precis som du skriver är det mycket uppehåll mellan orden och där undrar jag också om de som dansar till sån här musik, verkligen lyssnar på texten. Jag vet inte? Just ordet "Gotländsk" är tänkt att både sångare och kör ska uttala med rätt dialekt. Försöker att vara rolig.  :unsure:

Trummorna ja, låten började som en parodi på dansband och jag har haft som mål att den ska passa in i det konceptet (parodi på parodi  :wacko:).
Trummorna tillhör autokompet på min Yamahasynt - se tidigare tråd som började det här: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=14663.0.

Kul tanke det där med svensktoppen. Jag har inget emot att hamna där. Många har tidigare kommenterat munspelsslingan. Den är snitsig men har ett plastigt ljud eftersom den tillhör autokompet i synten. Mina musspel befinner sig på annan ort.

Tack för att du tar dig tid att kommentera.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion