Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Karibiens strand

<< < (5/6) > >>

MaxB:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 13.01.2009, 19:46:09 ---..hihihi.."vi har blivit pirater..om vi har tur nån gång så släpper de oss loss nån gång"..mm.. :P
Jag smäller av, vilken wonderbaaar text..nåt att hålla i när åskan går :D
Vilken tjusig parafras, har Perrra hört denna månntro?!
Underbaart.
/Marr

--- Slut citat ---

Antar att Perra har fullt upp med vettigare saker än att lyssna på min text. Och jag tror inte att min text fungerar på ett dansställe... eller... man kanske inte lyssnar på texten då man är ute och dansar.

Men nu har jag tappat drömmen att låta som "Mark Knoppfler".  :unsure:

oceanmusic:
Viking Line! :) Trevlig låt som lyser upp rejält när Mellotronen kommer in. :) Snyggt instrumenterat och framfört, gillar sången och doakörerna. :)

Undrar om du inte har läst väl mycket om kapningarna på sistone? ;)

Marruschkka:
..he he..men jag gillar ju musiken...din gitarr..ja!!.och sången..det är det som förvirrar mej lite smått..men det är en jättekul mix av imbecill text och smart musica:lol: :D

/Marr

MaxB:

--- Citat från: oceanmusic skrivet 14.01.2009, 11:31:01 ---Viking Line! :) Trevlig låt som lyser upp rejält när Mellotronen kommer in. :) Snyggt instrumenterat och framfört, gillar sången och doakörerna. :)
Undrar om du inte har läst väl mycket om kapningarna på sistone? ;)

--- Slut citat ---

Det är nog ett inslag i klimatdebatten  :D

Varför åka långt bort till osäkerheten (som har många ansikten i form av pirater/tsunami/politisk instabilitet)
då man kan åka med en trygg Gotlandsbåt till en fantastisk ö, i närområdet?

Rattlesnake:
Blir (mer) förvirrad (än vanligt) över versionerna här. Var det någon skillnad på de två versionerna som var i trådens början resp sidan 2...?  :huh:

Tycker låten släpar sig fram, det blir liksom mycket uppehåll mellan orden. När du sjunger ordet "gotländsk" så låter du precis som han Ringbom i "Di sma undar jordi". Vet inte om det var en komplimang direkt.

Trummorna låter inte så kul, de borde verkligen ha haft akustiskt ljud. Eller parodierar du 80-talsdansband som hade (urk!) D-drums...? :P

Jag fattade nog inte poängen i denna låt. Problemet med dansbandsmusik är att den inte går att parodiera då det är en parodi från början. De som har försökt har t o m hamnat på svensktoppen. Om du inte aktar dig kan du hamna där själv!  ;)

Mix och inspelning är det i alla fall inget fel på. Låter riktigt balanserat. Kul med munspelsslingan, den passar verkligen perfekt.  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion