Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Karibiens strand

<< < (3/6) > >>

Tokai:
Har du hyrt in stevie wonder på munspelsintrot- outrot? Tycker det låter coolt, även om det är en sampling.
Dansbandsmusik all over the world. USA har country, Jamaica har räggi, Latinamerika Salsa osv.
Sverige har ja... hm ugh. Men en blandning av allt detta blir internationell dansmusik. Fräckt! Om det är det du är ute efter har du mina sympatier. Tycker du ska ta ut svängarna lite mer
Upp med guran (Knoppfler) efter 1:a versen, den är inte så kass som du kanske tror
Skippa stråkarna, basta!!
Inte dist solo efter andra vers, mer rent som tidigare

Plinka:
Jag var tvungen att lyssna ett par gånger för att hänga med i svängarna!  Texten är ju väldigt rolig, men musiken är en riktigt skön kramis-tryckare, och din röst är varm och väldigt fin!
Du kanske blir tvungen att skriva om den, och använda den fantastiska paroditexten på något annat sätt? Eller också inte...  :)

MaxB:

--- Citat från: Tokai skrivet 30.12.2008, 20:23:21 ---Har du hyrt in stevie wonder på munspelsintrot- outrot? Tycker det låter coolt, även om det är en sampling.
Dansbandsmusik all over the world. USA har country, Jamaica har räggi, Latinamerika Salsa osv.
Sverige har ja... hm ugh. Men en blandning av allt detta blir internationell dansmusik. Fräckt! Om det är det du är ute efter har du mina sympatier. Tycker du ska ta ut svängarna lite mer
Upp med guran (Knoppfler) efter 1:a versen, den är inte så kass som du kanske tror
Skippa stråkarna, basta!!
Inte dist solo efter andra vers, mer rent som tidigare

--- Slut citat ---

Jag kanske ska göra en seriös "interationell dansmusiklåt", hmm.
Mer av första gurasolot kanske men bör lägga om en del där...
STRÅKARNA SKIPPAS INTE! Jag älskar dessa mellotronljud!
Andra solot utan dist, hmm måste tänka...

--- Citat från: Plinka skrivet 31.12.2008, 01:56:39 ---Jag var tvungen att lyssna ett par gånger för att hänga med i svängarna!  Texten är ju väldigt rolig, men musiken är en riktigt skön kramis-tryckare, och din röst är varm och väldigt fin!
Du kanske blir tvungen att skriva om den, och använda den fantastiska paroditexten på något annat sätt? Eller också inte...  :)

--- Slut citat ---

Nu vet jag inte hur jag ska hantera det här materialet. Du ger mig goda idéer Plinka, tack!

Det började med en ackordsväng F Am B C med lite fingerplock - som är rolig att spela på gitarr.
Sen kom bekvämligheten in, med syntens färdiga komp
För att rättfärdiga att få spela sologura, behövde jag nån text...
Kompet i låten är banalt och jag vänder dansbandstexterna ryggen (men dansar gärna foxtrot till den musiken) så texten blev en parodi på...

Jag kanske ska bygga upp den här ackordsplinket (som följt mig sen 1980-talet) på ett seriöst sätt och få till en kramis-tryckare-text jag kan stå för som ska framföras med en röst som är varm och väldigt fin... 
(tack för den kommentaren Plinka)  :wub:

asti:
Snygg produktion och rolig text! Skulle vilja höja kören i början och gitarren mellan ca 57 - 90 sek.
Mer levande trummor och stråkar kanske hade varit att föredra, men då blir det kanske för snyggt!?
Jag antar att det är menat som parodi och då kunde man också tänkt sig mer schablonmässigt
gitarrsolo med tremolo t.ex.  :)
Har också funderat på något liknande - då skulle det bli Asti-dansbandsmusik!  :)

Marruschkka:
Nu blev jag riktigt upplivad, vilken härlig text...skön parafras..då kan jag med glädje tugga i mej denna dansbandsmelodi och dina spelade toner..nu råkar det här vara så pass bra så det blir ingen riktig ironi därvidlag-för jag, som inte tål dansbandsmusik-gillar...haha :D

Det här skulle jag med lätthet kunna dansa en tryckare till..med ett leende ;)

och du: vilken fin kööör..jajamänsan!

Viking line skulle nog bra gärna sätta sina tänder i detta material..och säja..meeeera.. :P

/Marr

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion