Forum > Demolåtar
equality - gitarrlåt
asti:
Som vanligt från din sida ett mycket snyggt gitarrlir! Tycker dock att det skulle ligga lite närmre i mixen, nu försvinner det nästan ibland (i mina högtalare i alla fall).
Hur som helst skön, avkopplande musik och snygg flöjt eller vad det nu är!
Intressant det där med att få till ett riktigt bra akustiskt gitarrljud. Själv har jag ingen ak.gitarr med mik utan använder bara en Röde NT2-A. Tidigare hade jag en Ovation Celebrity med mik, men det var kasst ljud från den inbyggda micken, så det är inget att rekommendera.
Jag tycker du får fram ett snyggt ljud här, men som sagt, det blir lite för diffust i ljudbilden! Tycker du skulle pröva att dra ner reverbet och höja volymen en aning.
Ska följa detta med intresse! Vem vill inte ha ett snyggt gitarrljud? :D
/Asti
Kornstad:
Tycker att detta låter hur gött som helst. Jobba vidare på denna låten och få till ett guralir som du själv är nöjd med som kommer det att bli hur bra som helst.
Gitarren är lite låg tycker jag och jag tror att soundet skulle tjäna på att få fram den micade guran en liten aning mer.
equality:
asti: Tack. Mixen går att putsa ytterligare. Bara det att när jag sänkte de värsta "svallvågorna" från gitarren, i praktiken komprimerade uppstod ett
oacceptabelt brus och det är bekymret med mina mickinspelningar de blir lätt alldeles för brusiga beroende på billiga preampar och mixer antar jag.
Nästa steg är nog nya mick-preampar och ljudkort med mixer i ett. Ska försöka spela om flöjten och kolla över mixen en gång till.
Kornstad: Jo, mixarbete igen. :rolleyes: Tack för lyssning och comments Adreas!
Dividend:
Hej! Vad använder du för gitarrplugg? :D
Nämen, låter rent och fint. Ljudet..
Låten i sig skulle passa med sång, flöjten eller vad det är låter lite för delayig...´Byt mot sång eller flytta blåset nånannanstans vertikalt ;)
Dividend:
Men bra!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida