Forum > Färdiga produktioner

Eko - Mountin

(1/6) > >>

Eddi:
Browsade KR efter en låt med DåligtGehör (utan framgång ska sägas) men snubblade över denna från slutet av 2008 och tycker att den faktiskt ska höra till färdiga. Gjort en del förändringar så det här är väl mix 4 ungefär. Trots justa inputs från Robban så vidhåller jag ursprungsidén men det beror nog mer på att jag inte kan realisera Robbans idéer.

Håll till godo och tyck gärna till.

Eko

MaxB:
Ett tufft ackord 24 sekunder in (lite oväntat). Soundet i mixen är bra i balansen. Alla instrumnet i introt kommer fram bra. Sen ger det stråkljudet associationer till dansband och det vet jag inte om du önskar.

Nåväl, lyssnar vidare...

Jag reflekterar över att jag älskar ditt sångljud, nära och avskalat - det är bra även om rösten svajar på en del ställen.
Du har ett kanonarrangemang på gång - bygger upp låten superhäftigt efter versen. Det borde följas av ett förlösande solo, innan det coolar ner sig med sången i nästa vers. Är det du som tuggar bastonen på vänster sida? Super!

Vackert stycke. Fan vad du kan! Jag blir rörd och tänker mig att det här också skulle vara ett kanonbra samarbetsprojekt med andra, Iken på Rickenbacker, Klemme på trummor o.s.v. men jag inser att jag själv troligen inte hinner deltaga (men skulle vilja vara med på ett sånt här projekt)

Ja det var väl det! Inte riktigt sågning, det får bli nästa gång!  :D

Eddi:
Överraskande positiva ordalag. Tack för det MaxB :D
Eko

mahan:
Tjou EKO!

En riktigt kulig låt du har på gångs här! Omväxlande och intressant arrat.
Introt e skönt med bra sång. Dra lite ner volymen på sången här, sticker lite ut.
Sen kommer vi in på följande avdelning efter 1:54 och den funkar åxå, trummorna låter dock alldeles för energiska och programmerade.
Och så landar vi snyggt till finaldelen vid 3:02, här e allt i god balans, snygg gura. Och snygg avslutning, ingen fade, BRAVO!

Gillar detta, snyggt o intressant valda harmonier. Lite slipning på mixen, och detta kommer att sitta snyggt! Kanske det bästa jag hört av dig! :)

h.  johan

ynot:
Mellan spelet helt underbart diggar bas liret skarpt lite chris squire (yes) tajt o fint
dom andra delarna spretar lite o sången ligger lite högt  , gillar sång ljudet.

mer mellanspel :rolleyes:

tony

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion