Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Going
mahan:
Tjou Maxen!
Bra sång o snygga stämmor.
Trummorna hoppas jag blir bättre bara Klemme hittar hem! :D
Tycker du har lyckats få ihop ett komp med lte för många deltagare i versen, alltför många där som slåss om utrymme,
i versen kunde det räcka med bara den snygga ackeguran som jag skönjer nånstans i bakgrunden. Då skulle det bli lite mer kontrast på rasket.
Sen i chorusdelen e det bara att köra glatta laget.. FULL RORWARD!
Basen känns lite diffus, ibland hör man den men ibland försvinner den i gitarrhavet......
Kasta ett öga på tajtheten med alla dessa instrument, finns en risk med så många guruor att det börjar låta lite grötigt, fastän risgrynsgröt e gott!
men som sagt gillas sången o stämmorna hårt!
h. johan
MaxB:
--- Citat från: mahan skrivet 26.12.2008, 21:24:56 ---Bra sång o snygga stämmor.
Trummorna hoppas jag blir bättre bara Klemme hittar hem! :D
Tycker du har lyckats få ihop ett komp med lte för många deltagare i versen, alltför många där som slåss om utrymme, i versen kunde det räcka med bara den snygga ackeguran som jag skönjer nånstans i bakgrunden.
Basen känns lite diffus, ibland hör man den men ibland försvinner den i gitarrhavet......
Kasta ett öga på tajtheten med alla dessa instrument, finns en risk med så många guruor att det börjar låta lite grötigt, fastän risgrynsgröt e gott!
men som sagt gillas sången o stämmorna hårt!
--- Slut citat ---
Jag har testat att ta bort en del gitarrljud i verserna men de två kompgurorna går inte att ta bort, då blir det inget driv i låten längre. Har också klippt sönder låten så att flera repetitiva delar gått bort.
Basen har jag inte skruvat upp men kanske hörs den mer såhär?
http://boom.shivas.se/music/MaxB_FejmusGoing_ver4.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://boom.shivas.se/music/MaxB_FejmusGoing_ver4.mp3[/mp3]
IKEN:
;) Snyggt som faan max!!!!
Nått av det bästa du gjort,både ljud och musikmässigt.......
mahan:
Tjou MaxB!
Nu låter introns trummor snyggt, sen viker dom undan lite mycket när låten drar igång.
Och mixen sitter bättre nu, vet int vad du skruvat på, men sången o stämmorna låter skitsnygga nu.
Gurasolot kunde dras upp några snäpp, bara för att krydda den snygga låten ytterligare! :)
Snyggt jobbat!
h. johan
MaxB:
--- Citat från: IKEN skrivet 26.12.2008, 23:40:00 --- ;) Snyggt som faan max!!!!
Nått av det bästa du gjort,både ljud och musikmässigt.......
--- Slut citat ---
Tack Iken! Kul att du gillar idéer från gamla "Shivas Electronics"!
--- Citat från: mahan skrivet 27.12.2008, 02:59:12 ---Nu låter introns trummor snyggt, sen viker dom undan lite mycket när låten drar igång.
Och mixen sitter bättre nu, vet int vad du skruvat på, men sången o stämmorna låter skitsnygga nu. Gurasolot kunde dras upp några snäpp, bara för att krydda den snygga låten ytterligare! :)
Snyggt jobbat!
--- Slut citat ---
Tack för hjälp med kommentarer Mahan, uppskattas! Trumlooparna passar inte bra här (ska byta ut trummisen :P) Jag tycker körstämmorna ligger för högt, tycker inte du det Mahan? Solot ska nog dras upp några snäpp men även göras om, så jag hinner med... ;)
Inspirerad av Ikens tråd "Gamla synder" lägger jag upp denna låt från originalinspelning (mitten av 1980-talet).
Fejmus på gitarr och sång på höger sida och min "tuggande" gitarr till vänster.
[mp3=200,20,0,left]http://boom.shivas.se/music/going_boom_shivas_se.mp3[/mp3]
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida