Forum > Demolåtar
martinm - Sometimes
Eddi:
Skön låt och bra röst men jag väntar mig en eskalering någonstands i mitten där med mer pukor och violiner gillar inte riktigt temat på slutet tycker inte att det passar riktigt. Men byggs det in så kanske ändå ... hm...
Fortsätt slipa
Eko
freddy:
Detta gillade jag. Snygg melodi.
Jag skulle vilja ha ett parti (refräng kanske eller något annat) där du sjunger UT i kontrast mot dessa mer finstämda verser.
Trummorna kan nog snyggas till en hel del med, kändes rätt klena nu och vissa anslag på pukor osv funderar jag över..
Sista riffet var mer en ny låt, skall det byggas på mer tro? Gå fullt ut och gör en rockopera säger jag :)
I min bok kommer du långt med en bra melodi som du har, förpackningen kan snyggas till förstås.
Bra jobbat!
martinm:
Eko: Kanske blir en eskalering någonstans. Slutet är i allra högsta grad preliminärt.
Freddy: Trummorna kan ses över. Någon rockopera blir det inte. Har inte tålamod för mer än 3-4 minuterslåtar. Kul att du gillar.
/Martin :P
equality:
Elenor Rigby-stråkar inleder en snygg sångmelodi. Fin sång. Övergången till det tyngre groovet passar bra men det blir lite lite snöpligt slut då det lovar mer än det kan hålla.
Är inte så förstjust i de tvåstämmiga gitarrerna. De låter vassa och onyanserade. De skulle också sepreras mer. Tankar på Beatles, Queen och ELO passerar revy. Kul!
Lite annorlunda arr och mix och låten skulle lyfta några snäpp. Det är den värd!
ynot:
inledning är riktgit bra guran som kommer in tar lite mycket uppmärksamhet, med sångmelodion o sången är kanon.
lite synd att det inte försätter skulle vara spännande o höra sång på det äsigare partiet. sjung o fejda eller nått,, bara man fär höra :)
bäst sång o melodi
sämst guran (inte medleman på kr då alltså)
godwork
tony
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida