Forum > Demolåtar

martinm - Sometimes

<< < (5/6) > >>

MaxB:
Hmmm, gillar den!  :wub:

Tokai:

--- Citat från: equality skrivet 28.12.2008, 19:32:39 ---Melodin är urstark. Tror även Tokai håller med. Kändes som slutet var på väg mot nåt psykodelia-aktigt hade varit fräckt men kanske för mycket flört med 60-talet?

--- Slut citat ---
Hm, här måste jag ju naturligtvis svara. Sorry att jag har missat den här låten, martinm. Visst, finfin melodi, fryser till på tonerna i Giss och i f-moll. Så mycket beatles vet jag inte. Skulle vilja ha stråkarna mer varierat, saknar korta rytmiska anslag - nästan som man gör på elgura. Sen tycker jag nog låten har för mycket vers i sig. En idé vore kanske att göra ett lyft i Diss-dur? Det finns vissa "tomma" partier i början där en elgura hade passat in med nåt slags fills.
Sen skulle jag vilja ha sången närmre, med mindre reverb. Vad gäller drumsen är svårt att säga. Ska dom spela mer aktivt, måste nog också basen bli mer engerad. Eller så skippar du trummorna och bara har nåt enkelt, tamburin t.ex.
Men som sagt bra låt som kan bli ännu bättre :rolleyes:
Glömde kommentera G-sus ackordet som kommer lite för ofta i min smak - en bagatell

martinm:
Tack, Equality, MaxB och förstås Tokai för dina utförliga kommentarer.
Det här stycket får nog ligga på is nu ett tag inför en ev ny version i framtiden. Då är era kommentarer till stor hjälp.
 :P

ynot:
hej martmn
du ahr styrt upp det mestq nu men det galna slutet som öste på var tog det vägen.
Annars så finns det där nu inget direkt att klaga på .
Fattas nått som sticker ut bara kanske en knepig faggot på en lite melodislinga nånstans

tony

Eddi:
Har kanske inget vettigt att säga men känner att anslaget är en fullpoängare dvs sångtext och melodi resten är inte lika bra och gör verket en missgärning på något sätt. Trummorna är som andra sagt inte så bra medans cellon funkar fint. Vill ha det svulstigare på nåt sätt och som sagt väntar på det där crescendot. Jag tror att det kan bli en fantastisk låt vad det lider men allt måste hänga med och det gör det inte riktigt nu. Låten som sådan är så pass bra så att den tål att utsättas för mer experiment innan det kan bli en fem-etta för allt finns där absolut. Bra jobbat so far Martin men utveckla denna mera det är den värd.
Jag vet att det låter oresonligt just nu men ge den en stund så visar det sig själv (sade han kryptiskt)
Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion