Forum > Demolåtar
martinm - Sometimes
mahan:
oukki tjou martinm!
Bra att låten finns vid liv och blir uppdaterad!
Helheten gillas, enda som broder Mahan vill såga på i denna nya version är trummorna, surprise surprise....
Kankse det beror på att det saknas lite dynamik i hela mixen, och därmed försvinner trummorna nånstans ...
Får inte tummen på det nu men testa med trumsounden, plocka up dom lite, virveln låter ... paffig...
och cymbalerna saknar crispen, diskanten.
Och varför inte höra mer av dom snygga stämmorna som du bjuder på vid 2:42.
Bra jobbat Martin! :)
h. johan
martinm:
--- Citat från: mahan skrivet 26.12.2008, 21:46:32 ---oukki tjou martinm!
Bra att låten finns vid liv och blir uppdaterad!
Helheten gillas, enda som broder Mahan vill såga på i denna nya version är trummorna, surprise surprise....
Kankse det beror på att det saknas lite dynamik i hela mixen, och därmed försvinner trummorna nånstans ...
Får inte tummen på det nu men testa med trumsounden, plocka up dom lite, virveln låter ... paffig...
och cymbalerna saknar crispen, diskanten.
Och varför inte höra mer av dom snygga stämmorna som du bjuder på vid 2:42.
Bra jobbat Martin! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Tack Johan. Testade lite att ändra trumvolymer, ändra kompression o eq:a för att plocka fram cymbaler men det hela slutade ändå med att jag var mest nöjd med de ursprungliga trummorna.
Skulle iofs vara kul om någon hade lust att lägga helt andra trummor på detta. Så om någon är intresserad så kan jag skicka en ljudfil utan trummor.
:P
MaxB:
Tycker hela stycket är behagligt!
Sångaren saknar ett parti där han tar i mer.
Trummorna är på tok för låg volym på, tycker jag!
Låt som skulle kunna komma från Beatles men då skulle först nån Beatle sjunga den och nån annan arra och producera den. Vad jag vill säga är helt enkelt att din låt har potential!
martinm:
Tack MaxB. En låt med potential är inte det sämsta. :P
equality:
Ett fall framåt. Bra att de vassa elgurorna byttes ut. Cello-arret bra. Trummorna bra. Ny sång? Låter säkrare nu. Beatles har nämnts. Håller med och detta är riktigt bra!
Melodin är urstark. Tror även Tokai håller med. Kändes som slutet var på väg mot nåt psykodelia-aktigt hade varit fräckt men kanske för mycket flört med 60-talet?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida