Kontrollrummet

mahan - WRONG WORDS (före detta Sitting On A Rock)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou!
Bara för att visa att jag fortfarande är vid liv och skapar nån sorts musik så slänger jag upp denna.
Satt förra natten och lirade  men eftersom sången kommer att vara ganska hård o rå så kunde jag inte sjunga in den, grannarna.... you know! ;)

Ny version nu med sång, och med ny text så kommer låtnamnet åxå att ändras till


      LÅTNAMN:              WRONG WORDS
      ARTIST/GRUPP:      Mahan
      GENRE:                  POPROCK
      LÅTLÄNGD:             3:22
      KOMPOSITÖR:        Mahan
      TEXT:                     Spactrucker / Mahan
      EV. MEDVERKANDE:
      INSPELNINGSÅR:    2008
      FORMAT:                 mp3


[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/music/SITTING%20ON%20A%20ROCK.mp3[/mp3]

NY VERSION 15 december 2008:
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/music/SITTING%20ON%20A%20ROCK-02.mp3[/mp3]


OCh låt sågarna jobba fritt, kanske det blir nåt av detta! :)
h.  johan
« Senast ändrad: 15.12.2008, 23:29:34 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tycker att det här kompet sitter bra. Svårt att säga hur det blir då sången är med och vill ha utrymme men stereo-separationen gillar jag (i mina lurar).

Hur många gitarrer kompar i den här inspelningen och var ligger de i ljudbilden?

Man blir nyfiken på fortsättningen!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Gungar på riktigt bra här justa slicks - jag anar någon bas men jag hör den egentligen inte - kan vara mina diskantiga lurar? Sång på detta så blir det kanon Johan.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


freddy

  • Gäst
Nog är det mahan allt :D Man får avvakta lite tills sången är på plats som maxb säger, svårt att veta vad som komma skall, sången förändrar så mycket. Sen tyckte jag både H och G strängen var några cent för låga på sologitarren, blev lite jobbigt för mig.

Det är mycket kompressor på dina låtar, jag har svårt att avgöra om det är mastern bara, men du kör gurorna rätt hårt komprimerade också va?

Ska bli kul att höra fortsättningen!


Utloggad Leif

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 393
    • Visa profil
Tjena!

Låter lovande detta! Skön rock n roll! Ska bli intressant att höra den med sång sen! Kan bli hur bra som helst! Gött jobbat såhär långt!

Tack för musiken!
https://soundcloud.com/enmansprojektet
https://soundcloud.com/ambivalens1


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Kan bli hur bra som helst....
Dock,akkegurorna är för höga,de dominerar över resten,och basen viskar i bakgrunden ,(fast,du vet hur jag vill ha det.... :lol:  ) tillsammans med trummorna.
Låter Stones om detta,inte nått av mina favvoband direkt....,men detta är bra Mahan!!!
Jobba på!!!! :lol:
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Skön känsla i det här, kan blir nåt av dina bättre... :)

SKriv en riktigt bra text till det här! så hamnar den långt upp på min mahan-topplista :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
TJOU FADDARALLAN VA MÅNGA KOMMENTARER, KUL! :)
Vill  bli lite bråttåm så här före jul....
Ska slänga upp en version bara jag har svarat på detta.

Tycker att det här kompet sitter bra. Svårt att säga hur det blir då sången är med och vill ha utrymme men stereo-separationen gillar jag (i mina lurar).
Hur många gitarrer kompar i den här inspelningen och var ligger de i ljudbilden?
Man blir nyfiken på fortsättningen!
MaxB:
Kul att kompet sitter och nu ska du strax få höra hur det låter med lite slaskig sång o slemstämmor.
Måste räkna gurorna, fyra ackespår, två Strato spår och två LP spår = åtta spår jisses och då glömde jag nämna sologuran...
Det normala rock kompet med två bassträngs liret kör jag faktiskt med acken Takamine, tycker den har djupt o bra sound även till lite rockigare låtar.
Men fortsättning följer....

Gungar på riktigt bra här justa slicks - jag anar någon bas men jag hör den egentligen inte - kan vara mina diskantiga lurar? Sång på detta så blir det kanon Johan.
Eko
Eko:
Kul att gunget gillas och alldeles korrekt påpekande angående basen, vet inte varför den blev bortglömd.
Nåja, den var så slaskig så jag drog in den på nytt idag. Ny version om ett ögonblick! ;)

Nog är det mahan allt :D Man får avvakta lite tills sången är på plats som maxb säger, svårt att veta vad som komma skall, sången förändrar så mycket. Sen tyckte jag både H och G strängen var några cent för låga på sologitarren, blev lite jobbigt för mig.
Det är mycket kompressor på dina låtar, jag har svårt att avgöra om det är mastern bara, men du kör gurorna rätt hårt komprimerade också va?
Ska bli kul att höra fortsättningen!
Freddy:
Snart öppnas hemlighetens ridå när en ny version hoppar upp. Hoppas sången i den ens lite uppfyller nåns förväntningar.
Det enda jag spelat om e basen, allt annat är ännu ofilat, hittar inte riktigt pltsen där det surar, ska fortsätta undersökningen dock om du ännu är av samma åsikt.
Och jovisst ska trummorna pressas ihop till "kladdkaka", näemen rätt har du, har lite löst upp kompressorskruven till nästa version. Den är nog åxå mixad i lurar så jag tar gärna emot vidare kommentarer om låten! :)

Tjena!
Låter lovande detta! Skön rock n roll! Ska bli intressant att höra den med sång sen! Kan bli hur bra som helst! Gött jobbat såhär långt!
Tack för musiken!
Leif:
Kul att rollen sitter, ny version uppe om några minuter, håll ut! :D

Kan bli hur bra som helst....
Dock,akkegurorna är för höga,de dominerar över resten,och basen viskar i bakgrunden ,(fast,du vet hur jag vill ha det.... :lol:  ) tillsammans med trummorna.
Låter Stones om detta,inte nått av mina favvoband direkt....,men detta är bra Mahan!!!
Jobba på!!!! :lol:
IKEN:
Bl.a med din fina kommentar  har ny version sett dagsljuset, ackena fixade, basen på nytt lirad o uppskuffad, och.. sång finns åxå inklämd bland "spröda" stämmor :rolleyes:
Kul att det uppskattas, hoppas sången inte förstör njutningen! ;)

Skön känsla i det här, kan blir nåt av dina bättre... :)
SKriv en riktigt bra text till det här! så hamnar den långt upp på min mahan-topplista :D
Divi:
Grävde i bordslåddan och huga... där låg en oanvänd text av Spactrucker! Lite moddad men hoppas den sitter, inget nytt krut uppfunnet men..
Hoppas jag kan klämma in mig på mahan-topp listan med denna! :rolleyes:

STORT tack till er allihoppa!
Som sagt, med era snygga kommentarer i tankarna kommer den nya versionen upp i dessa ögonblick.
Och sågningar mottages gärna som förut!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
OCH BUMP OCH...

NY VERSION 15 december 2008:
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/music/SITTING%20ON%20A%20ROCK-02.mp3[/mp3]

finns åxå uppe i trådbörjan! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jo nog bör denna platsa ganska högt upp på din topp 20 alltid. Omisskänligt Mahan-rock med Detroitinfluenser och bra lagda körer. Bra text dessutom. Från ax till limpa på några dagar wow.
 :D :D :D :D :)
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
ja, den är med i topplistan - BRA LÅT Obbnäsaren! :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Tjou!
När man överlåter en text i Johans ömma vård kan man aldrig på förhand veta vad det blir... :D

h. Krister
Life is too short to remove USB safely


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jo nog bör denna platsa ganska högt upp på din topp 20 alltid. Omisskänligt Mahan-rock med Detroitinfluenser och bra lagda körer. Bra text dessutom. Från ax till limpa på några dagar wow.
 :D :D :D :D :)
Eko
Kul att den hamnar på listan,
Detroit låter snyggt, och för grundtexten tackar vi Spacetrucker! :)


ja, den är med i topplistan - BRA LÅT Obbnäsaren! :D

TACK!

Tjou!
När man överlåter en text i Johans ömma vård kan man aldrig på förhand veta vad det blir... :D
h. Krister

Jättesnyggt att ha en riktigt textmakare till hands när det behövs! STORT tack Spacetrucker!


TAck alla igen en gång för lyssning o snälla kommentarer!
Efter julhelgerna lovar jag att ge mig mera tid att lyssna på  era alster åxå! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
Grym låt du fått till här :)

Klagar inte på nånting faktisk. MEN!

Sången känns dom att den ligger UPPE PÅ mixen. Vet att sång är svårt o få till men jobba på den så har du en låt jag sparat på HDD. ;)


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
 :wub:
Snyggt!!!
Tyngre bas här.....
MAHAN rules.... Är så jävla avis på din röst mannen...... ;)
Det finns så många begåvade musiker här att man,ibland vill lägga av med musiken och börja
knyppla i stället..... :lol:
Fast,mot denna vår får musiken vara helt off,då skall jag börja flyga radiostyrt igen efter 30-år.... :D Det blir kul!!!!!! Har inte spakat en kärra sedan 1979........ :(
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Grym låt du fått till här :)
Klagar inte på nånting faktisk. MEN!
Sången känns dom att den ligger UPPE PÅ mixen. Vet att sång är svårt o få till men jobba på den så har du en låt jag sparat på HDD. ;)

Tjou Kenneth!
Kul att du tog dig tid att lyssna o kommentera. Och du har så rätt så angående mixen, ska fixa till sångnivån,
kanske rentav sjunga in den på nytt, märker själv nu att det surar på nåt ställe.
Tack för noggranna öron! :)


:wub:
Snyggt!!!
Tyngre bas här.....
MAHAN rules.... Är så jävla avis på din röst mannen...... ;)
Det finns så många begåvade musiker här att man,ibland vill lägga av med musiken och börja
knyppla i stället..... :lol:
Fast,mot denna vår får musiken vara helt off,då skall jag börja flyga radiostyrt igen efter 30-år.... :D Det blir kul!!!!!! Har inte spakat en kärra sedan 1979........ :(

Tjou IKEN!
Inget fel på knyppleri heller :D
Och basen kom upp tack vare din förra goda kommentar!
Och du säger att musiken ska bli off, men jag kan imtyga att den "lasten" kommer du aldrig av med. Gott att hålla lite paus emellan dock och ge utrymme åt nåt annat men förr eller senare så börjar musiktanden värka och då  e de kört :P

Och detdär med radiostyrt låter ju jäkligt intressant och kul och om jag förstått rätt så är det inte det enklaste att försöka hålla ett plan i luften!
Hoppas du inte lämnar KR, du har din plats här åxå! :)


TACK IGEN FÖR LYSSNINGAR O BRA KOMMENTARER!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kul!
Grabben Mahan kan hantverket liksom! Många gitarrer blir det men i och med att de är tighta är det suveränt bra! Jag gillar helheten med sången och din röst är bra!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Hepp!

Här var det the Who så det visslar om det! Då tänker jag mig inte skramligt 60-tal utan en låt samtida med Pinball Wizard. Den aggressiva akustiska guran, ekot på sologuran, det torra trumsetet och den lite operaaktiga sången. Många teman, flera solon, ja likheterna är många.
Det här är bra, finfint lirat. Jag gillar de olika gitarrrytmerna som går mot varandra, och varierationen i intensitet.
Något litet snubbel på sticket i rytmen, kören synkar inte riktigt mot leaden nånstans i mitten, men annars perfekt. Mixen sitter ihop bra. Jag tycker inte det är för mycket utan snarare sparsamt med kompressor/limiter, det gör det också lite 70-tal.

Uttalet är väl det enda som kan förbättras, men intressant nog så är det bra på sista versen, sämre på första. Kanske slappnar du av mot slutet som gör att det låter bättre, eller så är texten naturligare för dig där? Lyllo dig som har en egen textförfattare förresten, den som ändå hade det... :( :)

Vid andra lyssningen så reagerar jag lite på piezoljud där acken går ensam. Och att basen mest kör mörka toner så den ligger lite för sig själv i kompet. Men det är mest tycke och smak, inget som man direkt kan säga är fel, bara att jag nog hade gjort lite annorlunda.  :)
DON'T PANIC


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Kul!
Grabben Mahan kan hantverket liksom! Många gitarrer blir det men i och med att de är tighta är det suveränt bra! Jag gillar helheten med sången och din röst är bra!

Tackar för lyssning o commentz!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hepp!
Här var det the Who så det visslar om det! Då tänker jag mig inte skramligt 60-tal utan en låt samtida med Pinball Wizard. Den aggressiva akustiska guran, ekot på sologuran, det torra trumsetet och den lite operaaktiga sången. Många teman, flera solon, ja likheterna är många.
Det här är bra, finfint lirat. Jag gillar de olika gitarrrytmerna som går mot varandra, och varierationen i intensitet.
Något litet snubbel på sticket i rytmen, kören synkar inte riktigt mot leaden nånstans i mitten, men annars perfekt. Mixen sitter ihop bra. Jag tycker inte det är för mycket utan snarare sparsamt med kompressor/limiter, det gör det också lite 70-tal.
Uttalet är väl det enda som kan förbättras, men intressant nog så är det bra på sista versen, sämre på första. Kanske slappnar du av mot slutet som gör att det låter bättre, eller så är texten naturligare för dig där? Lyllo dig som har en egen textförfattare förresten, den som ändå hade det... :( :)
Vid andra lyssningen så reagerar jag lite på piezoljud där acken går ensam. Och att basen mest kör mörka toner så den ligger lite för sig själv i kompet. Men det är mest tycke och smak, inget som man direkt kan säga är fel, bara att jag nog hade gjort lite annorlunda.  :)
Wir spraschen deutsch aber nicht uberalles in zu vervalles!
Toppen kommentar med utan eller med philhamonics star!
TSubadui, I am ready and  oh so drunk!

See you to morrow
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Sorry, my drunk body is coming back tomorrow B) hick
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Svänger bra Johan. Tight och snyggt sjunget. Gitarrljudet är suveränt. Hur gör du? Kurser? Låter eget och Mahan-rock är ett bra epitet.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
låten är helt ok
men din röst funkar bäst i de lite pressade o högre registren tappar lite i de andra partierna. körena funkar skit bra. inte mycket sticker ut som min fru sa när vi träffades. en ok låt som sagt som kan lyfta med lite dävla annama på verserna


tony
att leva är att dö


freddy

  • Gäst
Känns som en mellanlåt på mahans skiva detta, nu när sången är på plats. Inget fastnar hos mig, även om det låter mahan om det liksom. Du har din grej, det låter mahan och det är inte alla som har det :D Du har dock skrivit bättre refränger känner jag.

Angående kompressorn som jag var på tidigare. Har lärt mig att om man hör kompressorn så är det FÖR MYCKET kompressor. Håller du med om det?

Sologitarren är faktiskt för lågt stämd, men jag får väl släppa det.  :P Det ger lite "live" känsla till det hela.

När kommer mahanplattan egentligen? Du borde ha material till en fullängdare snart.

Rocka på mahan! Men det vet jag iofs att du alltid gör!


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
skön låt, grym sång  fast det är en akustisk gitarr i verserna jag inte kan med
den låter så linad att jag förflyttas ner till pizzerian & kvällens trubadur! :lol:
vilket iofs inte är så pjåkigt men det lirar inte riktigt med resten av ljuden
jag tror att du skulle vinna på att spela in den gitarren med mick istället

kanske att skala ner låten lite, det känns som att den drunknar i gitarr pålägg
men låten är skön, jag skulle jobba på att få sången & den akustiska biten att sitta ihop bättre med resten.. nu ligger de ovanpå låten lite!

lite småfix,så är du i hamn enligt mig!
/Larsson
:)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Svänger bra Johan. Tight och snyggt sjunget. Gitarrljudet är suveränt. Hur gör du? Kurser? Låter eget och Mahan-rock är ett bra epitet.
Tjou EQ!
Kul att du gillar gitarrljudet! Jaha, kurser i gitarr , ha ha :D
Inget trolleri här med ljudet, acken med tvåsträngars bluesgrund inlajnad 2 ggr och spåren utpanorerande.
Distguran är körd med Strato och gratispluggen GuitarSuite från SimulAnalog. Två inbandningar och spåren utpanorerand en aning. Distgura två på samma sätt, lirad med LP och åxå genom GuitarSuitens JCM900 simulering, två spår in och sen utpanorering. Det var lixåm snabbkurs i gitarr inspelning! :rolleyes:

Tack för lyssning o komment!

låten är helt ok
men din röst funkar bäst i de lite pressade o högre registren tappar lite i de andra partierna. körena funkar skit bra. inte mycket sticker ut som min fru sa när vi träffades. en ok låt som sagt som kan lyfta med lite dävla annama på verserna
tony
Kul att du tittar in Tony!
Du har så rätt angående sången, ska nog dra in den på nytt bara jag får tid att öva lite på den. Nu är den lixåm lite extempore insjunget.
Ska slänga på några djävlar ann... (inte svära under juletid)  ;)

TAck för bra kritik Ynto!

Känns som en mellanlåt på mahans skiva detta, nu när sången är på plats. Inget fastnar hos mig, även om det låter mahan om det liksom. Du har din grej, det låter mahan och det är inte alla som har det :D Du har dock skrivit bättre refränger känner jag.
Angående kompressorn som jag var på tidigare. Har lärt mig att om man hör kompressorn så är det FÖR MYCKET kompressor. Håller du med om det?
Sologitarren är faktiskt för lågt stämd, men jag får väl släppa det.  :P Det ger lite "live" känsla till det hela.
När kommer mahanplattan egentligen? Du borde ha material till en fullängdare snart.
Rocka på mahan! Men det vet jag iofs att du alltid gör!
Och Fredden då!
Kul att det låter Mahan om skräpet, och visst måste det ibland  bli lite sämre låtar för att bättre sen kan sticka ut lite mer!
OCh kompressorn då, sen jag började med musikproddandet har jag släppt kompressorn med 75%, jag hör ju till  den årgång då all  musikframgång byggde på kompression, ju mera dess bättre!
Men här på KR så har jag på riktigt blivit påmind om detta väldigt många ggr och kan bara medge att ni alla haft rätt. Ska kolla över kompressorn till nästa mix. Sologitarren glömde jag att se över till denna version, det blev ju bara sång o stämmor denna gång, så solot ska åxå ses över.
Du frågar när Mahan plattan kommer ut, skicka din adress på PM åt mig så ska jag berätta mer!

TAck Freddy för idogt sågande, tar emot kritiken med öppna armar och tjocka kompressorer! :)

skön låt, grym sång  fast det är en akustisk gitarr i verserna jag inte kan med
den låter så linad att jag förflyttas ner till pizzerian & kvällens trubadur! :lol:
vilket iofs inte är så pjåkigt men det lirar inte riktigt med resten av ljuden
jag tror att du skulle vinna på att spela in den gitarren med mick istället
kanske att skala ner låten lite, det känns som att den drunknar i gitarr pålägg
men låten är skön, jag skulle jobba på att få sången & den akustiska biten att sitta ihop bättre med resten.. nu ligger de ovanpå låten lite!
lite småfix,så är du i hamn enligt mig!
/Larsson
Tjou Larsson!
Du har väldigt rätt med acken, den e faktiskt lajnad för jag tyckte den skulle "bita" lite bättre, ska testa med att köra den mickad nu åxå och kanske se över om skalning kunde förbättra lyssningen. Kula att låten gillas och strort tack för goda tips! :)

TACK o GO JUL PÅ ER ALLA!
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Nice sång. Sköna gitarrer och inte minst grym körsång (som vanligt)!
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


asti

  • Gäst
Ciao från Asti!
Bra ös i den här låten! Bra sång med mycket inlevelse och snygga körer!
Jag skulle nog funderat på att byta gitarren, som låter som en akustisk med mick, mot en elgitarr för att få ännu mer tryck och lite tuffare komp....!? (bara en hastig reflektion)
Ha det gott!
/Asti


freddy

  • Gäst
skön låt, grym sång  fast det är en akustisk gitarr i verserna jag inte kan med
den låter så linad att jag förflyttas ner till pizzerian & kvällens trubadur! :lol:

Det håller jag med om. Mahan köpte på sig en ny ball mick vet jag, använd den mahan :)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Nice sång. Sköna gitarrer och inte minst grym körsång (som vanligt)!
Tjou MacTS!
Bugar o båkkar för snygg kommentar!

Ciao från Asti!
Bra ös i den här låten! Bra sång med mycket inlevelse och snygga körer!
Jag skulle nog funderat på att byta gitarren, som låter som en akustisk med mick, mot en elgitarr för att få ännu mer tryck och lite tuffare komp....!? (bara en hastig reflektion)
Ha det gott!
/Asti
Tjou Asti!
Kul att låten gillas! Det därmed hurudan gitarr det ska vara tyckes dela oppinionerna här :D
Ska nog testa med mickat och kanske med lite distad, sen får vi se vad det blir!

skön låt, grym sång  fast det är en akustisk gitarr i verserna jag inte kan med
den låter så linad att jag förflyttas ner till pizzerian & kvällens trubadur! :lol:
Det håller jag med om. Mahan köpte på sig en ny ball mick vet jag, använd den mahan :)
Tjou Freddy!
Jupp, mahan var lite lat och orkade inte ställa upp sin "supermick" men efter denna kommentar ska den nog testas på nytt! :)

TAck alla för goda kommentarer och noggranna lyssningar och ha en riktigt
GOD JUL!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
yeeh !


till att börja med tycker jag att ljudbilden känns lite bumlig, saknar lite fräsande diskant... kanske mest på sången ! ( med eg. överlag)

bra ös och gött spel på alla instrument !

som RT skriver så är det tydliga whovibbar, vilekt ju inte direkt är nått att skämmas över  :D


GOD JUL :)
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou David!
Ska sikta in på en mer "fräsande" diskant , närmast på sången, kanske åxå överlag! :)
Tackar David för lyssning o kommentar!

GOD JUL!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............