Forum > Demolåtar

mahan - WRONG WORDS (före detta Sitting On A Rock)

<< < (6/7) > >>

mahan:

--- Citat från: equality skrivet 19.12.2008, 23:48:04 ---Svänger bra Johan. Tight och snyggt sjunget. Gitarrljudet är suveränt. Hur gör du? Kurser? Låter eget och Mahan-rock är ett bra epitet.

--- Slut citat ---
Tjou EQ!
Kul att du gillar gitarrljudet! Jaha, kurser i gitarr , ha ha :D
Inget trolleri här med ljudet, acken med tvåsträngars bluesgrund inlajnad 2 ggr och spåren utpanorerande.
Distguran är körd med Strato och gratispluggen GuitarSuite från SimulAnalog. Två inbandningar och spåren utpanorerand en aning. Distgura två på samma sätt, lirad med LP och åxå genom GuitarSuitens JCM900 simulering, två spår in och sen utpanorering. Det var lixåm snabbkurs i gitarr inspelning! :rolleyes:

Tack för lyssning o komment!

--- Citat från: ynot skrivet 20.12.2008, 00:11:07 ---låten är helt ok
men din röst funkar bäst i de lite pressade o högre registren tappar lite i de andra partierna. körena funkar skit bra. inte mycket sticker ut som min fru sa när vi träffades. en ok låt som sagt som kan lyfta med lite dävla annama på verserna
tony

--- Slut citat ---
Kul att du tittar in Tony!
Du har så rätt angående sången, ska nog dra in den på nytt bara jag får tid att öva lite på den. Nu är den lixåm lite extempore insjunget.
Ska slänga på några djävlar ann... (inte svära under juletid)  ;)

TAck för bra kritik Ynto!

--- Citat från: freddy skrivet 20.12.2008, 01:00:47 ---Känns som en mellanlåt på mahans skiva detta, nu när sången är på plats. Inget fastnar hos mig, även om det låter mahan om det liksom. Du har din grej, det låter mahan och det är inte alla som har det :D Du har dock skrivit bättre refränger känner jag.
Angående kompressorn som jag var på tidigare. Har lärt mig att om man hör kompressorn så är det FÖR MYCKET kompressor. Håller du med om det?
Sologitarren är faktiskt för lågt stämd, men jag får väl släppa det.  :P Det ger lite "live" känsla till det hela.
När kommer mahanplattan egentligen? Du borde ha material till en fullängdare snart.
Rocka på mahan! Men det vet jag iofs att du alltid gör!

--- Slut citat ---
Och Fredden då!
Kul att det låter Mahan om skräpet, och visst måste det ibland  bli lite sämre låtar för att bättre sen kan sticka ut lite mer!
OCh kompressorn då, sen jag började med musikproddandet har jag släppt kompressorn med 75%, jag hör ju till  den årgång då all  musikframgång byggde på kompression, ju mera dess bättre!
Men här på KR så har jag på riktigt blivit påmind om detta väldigt många ggr och kan bara medge att ni alla haft rätt. Ska kolla över kompressorn till nästa mix. Sologitarren glömde jag att se över till denna version, det blev ju bara sång o stämmor denna gång, så solot ska åxå ses över.
Du frågar när Mahan plattan kommer ut, skicka din adress på PM åt mig så ska jag berätta mer!

TAck Freddy för idogt sågande, tar emot kritiken med öppna armar och tjocka kompressorer! :)

--- Citat från: Larsson skrivet 20.12.2008, 17:42:12 ---skön låt, grym sång  fast det är en akustisk gitarr i verserna jag inte kan med
den låter så linad att jag förflyttas ner till pizzerian & kvällens trubadur! :lol:
vilket iofs inte är så pjåkigt men det lirar inte riktigt med resten av ljuden
jag tror att du skulle vinna på att spela in den gitarren med mick istället
kanske att skala ner låten lite, det känns som att den drunknar i gitarr pålägg
men låten är skön, jag skulle jobba på att få sången & den akustiska biten att sitta ihop bättre med resten.. nu ligger de ovanpå låten lite!
lite småfix,så är du i hamn enligt mig!
/Larsson

--- Slut citat ---
Tjou Larsson!
Du har väldigt rätt med acken, den e faktiskt lajnad för jag tyckte den skulle "bita" lite bättre, ska testa med att köra den mickad nu åxå och kanske se över om skalning kunde förbättra lyssningen. Kula att låten gillas och strort tack för goda tips! :)

TACK o GO JUL PÅ ER ALLA!

MacTS:
Nice sång. Sköna gitarrer och inte minst grym körsång (som vanligt)!

asti:
Ciao från Asti!
Bra ös i den här låten! Bra sång med mycket inlevelse och snygga körer!
Jag skulle nog funderat på att byta gitarren, som låter som en akustisk med mick, mot en elgitarr för att få ännu mer tryck och lite tuffare komp....!? (bara en hastig reflektion)
Ha det gott!
/Asti

freddy:

--- Citat från: Larsson skrivet 20.12.2008, 17:42:12 ---skön låt, grym sång  fast det är en akustisk gitarr i verserna jag inte kan med
den låter så linad att jag förflyttas ner till pizzerian & kvällens trubadur! :lol:

--- Slut citat ---

Det håller jag med om. Mahan köpte på sig en ny ball mick vet jag, använd den mahan :)

mahan:

--- Citat från: MacTS skrivet 22.12.2008, 17:05:21 ---Nice sång. Sköna gitarrer och inte minst grym körsång (som vanligt)!

--- Slut citat ---
Tjou MacTS!
Bugar o båkkar för snygg kommentar!

--- Citat från: asti skrivet 23.12.2008, 11:19:49 ---Ciao från Asti!
Bra ös i den här låten! Bra sång med mycket inlevelse och snygga körer!
Jag skulle nog funderat på att byta gitarren, som låter som en akustisk med mick, mot en elgitarr för att få ännu mer tryck och lite tuffare komp....!? (bara en hastig reflektion)
Ha det gott!
/Asti

--- Slut citat ---
Tjou Asti!
Kul att låten gillas! Det därmed hurudan gitarr det ska vara tyckes dela oppinionerna här :D
Ska nog testa med mickat och kanske med lite distad, sen får vi se vad det blir!

--- Citat från: freddy skrivet 23.12.2008, 16:26:55 ---

--- Slut citat ---
Det håller jag med om. Mahan köpte på sig en ny ball mick vet jag, använd den mahan :)

--- Slut citat ---
Tjou Freddy!
Jupp, mahan var lite lat och orkade inte ställa upp sin "supermick" men efter denna kommentar ska den nog testas på nytt! :)

TAck alla för goda kommentarer och noggranna lyssningar och ha en riktigt
GOD JUL!

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion