Forum > Demolåtar
mahan - WRONG WORDS (före detta Sitting On A Rock)
mahan:
Sorry, my drunk body is coming back tomorrow B) hick
equality:
Svänger bra Johan. Tight och snyggt sjunget. Gitarrljudet är suveränt. Hur gör du? Kurser? Låter eget och Mahan-rock är ett bra epitet.
ynot:
låten är helt ok
men din röst funkar bäst i de lite pressade o högre registren tappar lite i de andra partierna. körena funkar skit bra. inte mycket sticker ut som min fru sa när vi träffades. en ok låt som sagt som kan lyfta med lite dävla annama på verserna
tony
freddy:
Känns som en mellanlåt på mahans skiva detta, nu när sången är på plats. Inget fastnar hos mig, även om det låter mahan om det liksom. Du har din grej, det låter mahan och det är inte alla som har det :D Du har dock skrivit bättre refränger känner jag.
Angående kompressorn som jag var på tidigare. Har lärt mig att om man hör kompressorn så är det FÖR MYCKET kompressor. Håller du med om det?
Sologitarren är faktiskt för lågt stämd, men jag får väl släppa det. :P Det ger lite "live" känsla till det hela.
När kommer mahanplattan egentligen? Du borde ha material till en fullängdare snart.
Rocka på mahan! Men det vet jag iofs att du alltid gör!
Larsson:
skön låt, grym sång fast det är en akustisk gitarr i verserna jag inte kan med
den låter så linad att jag förflyttas ner till pizzerian & kvällens trubadur! :lol:
vilket iofs inte är så pjåkigt men det lirar inte riktigt med resten av ljuden
jag tror att du skulle vinna på att spela in den gitarren med mick istället
kanske att skala ner låten lite, det känns som att den drunknar i gitarr pålägg
men låten är skön, jag skulle jobba på att få sången & den akustiska biten att sitta ihop bättre med resten.. nu ligger de ovanpå låten lite!
lite småfix,så är du i hamn enligt mig!
/Larsson
:)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida