Forum > Demolåtar
mahan - WRONG WORDS (före detta Sitting On A Rock)
mahan:
--- Citat från: Kenta K skrivet 16.12.2008, 21:04:02 ---Grym låt du fått till här :)
Klagar inte på nånting faktisk. MEN!
Sången känns dom att den ligger UPPE PÅ mixen. Vet att sång är svårt o få till men jobba på den så har du en låt jag sparat på HDD. ;)
--- Slut citat ---
Tjou Kenneth!
Kul att du tog dig tid att lyssna o kommentera. Och du har så rätt så angående mixen, ska fixa till sångnivån,
kanske rentav sjunga in den på nytt, märker själv nu att det surar på nåt ställe.
Tack för noggranna öron! :)
--- Citat från: IKEN skrivet 16.12.2008, 21:05:46 --- :wub:
Snyggt!!!
Tyngre bas här.....
MAHAN rules.... Är så jävla avis på din röst mannen...... ;)
Det finns så många begåvade musiker här att man,ibland vill lägga av med musiken och börja
knyppla i stället..... :lol:
Fast,mot denna vår får musiken vara helt off,då skall jag börja flyga radiostyrt igen efter 30-år.... :D Det blir kul!!!!!! Har inte spakat en kärra sedan 1979........ :(
--- Slut citat ---
Tjou IKEN!
Inget fel på knyppleri heller :D
Och basen kom upp tack vare din förra goda kommentar!
Och du säger att musiken ska bli off, men jag kan imtyga att den "lasten" kommer du aldrig av med. Gott att hålla lite paus emellan dock och ge utrymme åt nåt annat men förr eller senare så börjar musiktanden värka och då e de kört :P
Och detdär med radiostyrt låter ju jäkligt intressant och kul och om jag förstått rätt så är det inte det enklaste att försöka hålla ett plan i luften!
Hoppas du inte lämnar KR, du har din plats här åxå! :)
TACK IGEN FÖR LYSSNINGAR O BRA KOMMENTARER!
h. johan
MaxB:
Kul!
Grabben Mahan kan hantverket liksom! Många gitarrer blir det men i och med att de är tighta är det suveränt bra! Jag gillar helheten med sången och din röst är bra!
Rattlesnake:
Hepp!
Här var det the Who så det visslar om det! Då tänker jag mig inte skramligt 60-tal utan en låt samtida med Pinball Wizard. Den aggressiva akustiska guran, ekot på sologuran, det torra trumsetet och den lite operaaktiga sången. Många teman, flera solon, ja likheterna är många.
Det här är bra, finfint lirat. Jag gillar de olika gitarrrytmerna som går mot varandra, och varierationen i intensitet.
Något litet snubbel på sticket i rytmen, kören synkar inte riktigt mot leaden nånstans i mitten, men annars perfekt. Mixen sitter ihop bra. Jag tycker inte det är för mycket utan snarare sparsamt med kompressor/limiter, det gör det också lite 70-tal.
Uttalet är väl det enda som kan förbättras, men intressant nog så är det bra på sista versen, sämre på första. Kanske slappnar du av mot slutet som gör att det låter bättre, eller så är texten naturligare för dig där? Lyllo dig som har en egen textförfattare förresten, den som ändå hade det... :( :)
Vid andra lyssningen så reagerar jag lite på piezoljud där acken går ensam. Och att basen mest kör mörka toner så den ligger lite för sig själv i kompet. Men det är mest tycke och smak, inget som man direkt kan säga är fel, bara att jag nog hade gjort lite annorlunda. :)
mahan:
--- Citat från: MaxB skrivet 18.12.2008, 17:44:11 ---Kul!
Grabben Mahan kan hantverket liksom! Många gitarrer blir det men i och med att de är tighta är det suveränt bra! Jag gillar helheten med sången och din röst är bra!
--- Slut citat ---
Tackar för lyssning o commentz!
h. johan
mahan:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 18.12.2008, 18:51:46 ---Hepp!
Här var det the Who så det visslar om det! Då tänker jag mig inte skramligt 60-tal utan en låt samtida med Pinball Wizard. Den aggressiva akustiska guran, ekot på sologuran, det torra trumsetet och den lite operaaktiga sången. Många teman, flera solon, ja likheterna är många.
Det här är bra, finfint lirat. Jag gillar de olika gitarrrytmerna som går mot varandra, och varierationen i intensitet.
Något litet snubbel på sticket i rytmen, kören synkar inte riktigt mot leaden nånstans i mitten, men annars perfekt. Mixen sitter ihop bra. Jag tycker inte det är för mycket utan snarare sparsamt med kompressor/limiter, det gör det också lite 70-tal.
Uttalet är väl det enda som kan förbättras, men intressant nog så är det bra på sista versen, sämre på första. Kanske slappnar du av mot slutet som gör att det låter bättre, eller så är texten naturligare för dig där? Lyllo dig som har en egen textförfattare förresten, den som ändå hade det... :( :)
Vid andra lyssningen så reagerar jag lite på piezoljud där acken går ensam. Och att basen mest kör mörka toner så den ligger lite för sig själv i kompet. Men det är mest tycke och smak, inget som man direkt kan säga är fel, bara att jag nog hade gjort lite annorlunda. :)
--- Slut citat ---
Wir spraschen deutsch aber nicht uberalles in zu vervalles!
Toppen kommentar med utan eller med philhamonics star!
TSubadui, I am ready and oh so drunk!
See you to morrow
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida