Forum > Demolåtar

Kontrapunkt-Lay down your burdens

<< < (2/4) > >>

Leif:

--- Citat från: MaxB skrivet 14.12.2008, 10:23:29 ---Jag gillar definitivt kontrasterna, med Stolle i första versen. Håller med dig att det ger bra dynamik så.

Sen kan jag väl också kommentera att rösterna är sköna. Jag gillar den här musiken  mycket - på grund av sången.

--- Slut citat ---

Tjena MaxB!

Kul att du gillar sången och kontrasterna! Tror att det blir den versionen ändå. Den ger ju mest dynamik, som sagt. :)
Tack för att du tog dig tid att lyssna!

IKEN:
Kanonlåt...
Föredrar,som Max,versionen med Stolle i första versen.Mixen är lite tunn i basen och liiite rörig.Du har en jäkligt bra röst............... :)

martinm:
Instämmer på att det känns rätt med två olika röster.
Kanske en smula grötigt men det kan säkert räddas med lite EQ:ande.
Bra låt.  :P

Eddi:
Ni sitter i en lyx-sits här kanonbra låtsnickeri och två bra röster,Jag tycker bägge varianterna är bra men om Stolle sjunger första versen ska han väl också sjunga sticket? Bakgrundsrösterna är litte muddiga i bägge varianterna.
Snyyyygggggt!
Eko

freddy:
Alltid skoj med nytt kontrapunkteri!

Kontrasten mellan era röster tycker jag var skön, kan tänka mig att det ger ännu mer effekt på ett album när man fått lyssna till Leffe ett tag redan.

En reflektion kring din röst Leif, har du hört bandet Live? Jag tycker mig höra den sångaren i din röst när du klämmer i (lägger till mer hals).

Trumkompet känns en aning fel med dubbelslag och doningar, lite överspel liksom. Funkar inte riktigt för mig. Det är väl det vanliga programmera-trummor-syndromet :) Enkla takter låter stelt i sin programmerade form, därför lägger man till lite mer trummor för att försöka frångå detta :) Kanske? Men hur som helst så vill jag nog ha det lite enklare.

Avslutningen kändes avklippt och tvär också.

Go kontrapunktisar! :) 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion