Jävlar helvetes jävla skitgrejer funka då för i helvete annars så slänger jag ut din jävla helvetesmanick!
Så lät det tidigare idag här hemma. Det var freddan som förde en dialog med sitt lilla ljudkort. Ibland kan det vara skönt att säga ifrån på skarpen även till döda ting

Jag har som sagt ett Motu-kort som inte vill fungera som det ska. Jag kör med en macbook pro och har OSX Leopard installerat. Senaste uppdateringar när det gäller OS och ljudkort/drivrutiner från Motus sida. Senaste drivrutinen säger t.o.m att den löser alla problem med 10.5 (Leopard).
Så vad händer då?
Allting funkar som det ska, men rätt vad det är så kommer ett högt TJUT, ett sådant lagom fint skärande tjut, och sen försvinner allt ljud från ljudkortet. Slår jag av och startar om så funkar kortet igen... det har varit nödlösningen nu ett tag. Tröttsamt och jävligt irriterande problem hur som helst.
Frågan är vad det kan vara. Någon som hört om något liknande? Är det ljudkortet eller firewire-kopplingen?
Det händer även ibland när jag lyssnar på musik utanför Logic, så det är inte relaterat till Logic.