Forum > Färdiga produktioner
karl-The wall
mahan:
Tjou Karl!
Ny version o bättre mix nu.
Sången låter lite torr i mixen, inget fel på sången dock. Den är stadigt och tryggt känd som Karl!
Tycker att du kunde höja sången i reffen "fly away where you can heal your scars" med att låta ett delay ta hand om "heal your scars" och upprepa sig som om det försvinner i rymden, det som sången ganska långt handlar om. Skulle åtminståne vara värt ett test tycker jag. Kanske ett litet delay på sången hela vägen kunde vara värt ett test, bara för att ge mer luftighet i helheten.
h. johan
MacTS:
Tycker introdelen fram till trummorna kommer in är svinbra! Sen tycker jag att det känns onödigt med riffet där trummorna kommer in...sen blir det bra igen när sången kommer in igen.....skulle föredra att låten behåller samma stuk låten igenom, känns inte som att något måste "bryta" av i låten, den är stark nog att klara sig ändå lixom.
Lite onödigt abrubt slut.
En 4:a av 5 möjliga från mig!
karl:
tnx Marr för dina öron och kul att du gillar fly awayraderna B) / karl
Tack equality för för lyssning igen bra att du tycker mixen blev bättre....
mahan...skulle gärna vilja testa ditt delayförslag men hur ställer man in då? Ganska rudis på det tekniska... :unsure: / karl
MacTS....kul att du tycker om pianodelarna eller sångdelarna...jag hade tre verser på raken förut men tyckte det behövdes något som bröt...men det kanske blev för abrupt...kul att du gillar hälften iaf... / karl
djonas:
Nice låt. Sköna ackordföljder.
Oväntat med gött när trummorna kommer in. =)
Gott hantverk!
Mvh / djonas
Clemens:
Riktigt bra låt...tycker allt håller ihop..kanske kolla lite på trumkompet..skulle kunna vara lite simplare och rakare..hh:n känns lite livlös och även virveln.men annars är det en kanonlåt..tycker att sounden och mixen överlag låter bra..sångsoundet skulle kunna bli lite mer tydligt och utmejslat..låthantverket behärskar du som vanligt till 100! :) Schysst synthlead!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida