Forum > Färdiga produktioner
Örjan Karlsson - "11 days"
oceanmusic:
Äsch då, inget att göra åt. Välkommen ska du vara! Har hänt en hel del sedan den skivan hör jag! :)
karl:
har svårt för ackordslåtar där melodin bygger från ackorden vilket förtar känslan för mig annars har du ju en schysst röst och flyt i gitarrerna...i breaket händer något men alldeles för kort...går alla dina låtar åt samma håll eller?
Allt gott / karl
orjankarlsson:
--- Citat från: karl skrivet 12.12.2008, 16:34:43 ---har svårt för ackordslåtar där melodin bygger från ackorden vilket förtar känslan för mig annars har du ju en schysst röst och flyt i gitarrerna...i breaket händer något men alldeles för kort...går alla dina låtar åt samma håll eller?
Allt gott / karl
--- Slut citat ---
Förklara gärna hur du menar, när du säger "melodin bygger från ackorden", lite nyfiken bara? :huh:
Eddi:
Släng dig i väggen Eric Gadd här kommer Örjan. Skitbra tycker jag.
Eko
karl:
var tvungen att lyssna flera gånger till för att höra det hörde och var nog lite för snabbt ute med ett omdöme...låten växer hela tiden ...sorry kan bara skylla på den mängd musik man konsumerar på nätet , alltför mycket material får inte landa ordentligt och det är många låtar som växer vid andra tredje, fjärde...men om jag nu ska försöka ge mig på en förklaring det jag hörde i första lyssningen var kanske att kompet( gitarrerna) är så förutsägbart och det bara rullar på i invanda harmonier och ger inte mig något överraskningsmoment eller något ditåt och då går jag till mig själv och tänker på hur melodier kommer till mig och för det mesta så kommer melodierna först och sedan får man greja till kompet alternativt är kompet redan ganska utsmyckat och då fär man försöka väva in sångmelodin....tja, någonting ditåt men tror kanske mest att jag kände att möjligheten fanns att göra något mer intressant då du har ett bra gitarrspel och du sjunger bra...hoppas det ger svar på din fråga och det vore nice att höra något mer också...
Allt gott / karl
--- Citat från: orjankarlsson skrivet 12.12.2008, 16:39:10 ---
--- Citat från: karl skrivet 12.12.2008, 16:34:43 ---har svårt för ackordslåtar där melodin bygger från ackorden vilket förtar känslan för mig annars har du ju en schysst röst och flyt i gitarrerna...i breaket händer något men alldeles för kort...går alla dina låtar åt samma håll eller?
Allt gott / karl
--- Slut citat ---
Förklara gärna hur du menar, när du säger "melodin bygger från ackorden", lite nyfiken bara? :huh:
--- Slut citat ---
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida