Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake & Marr - Betlehems stjärna (Gläns över sjö och strand)

<< < (2/8) > >>

Dividend:
Mycket nice tolkning, och sammanförande av olika epokers "sound", först medeltida/renässans för att övergå i modernare skepnad när Marre sjunger.
Vilket hon gör enormt bra, jag tror jag hade ett finger med i spelet för valet av tonart där, kanske  ;)  :unsure:

Grymt bra jobbat av er båda!

edit: felstav

stajo:
Riktigt kul lyssning. Snygga stämmor. Det är väl bara sista biten där jag tycker tonerna tar ut och skär in i varandra lite för mycket.
Kanon Marre, din röst kommer verkligen till sin rätt här.

tsmalmbe:
Intressant. Skall just jobba med en egen tolkning av denna. Blir nog ett helt annat arrangemang, men nu vet jag redan vad jag inte skall göra (för det är redan gjort bättre än vad jag kan :) ).

Åsa:
Det här är en av de vackraste julsånger som finns tycker jag... och jag blev faktiskt lite lätt rörd när jag hörde den här tolkningen. Väldigt pampigt och vackert, fina delar, och marres röst gjorde det mäktigt. Det här är din bästa sång jag hört tror jag, väldigt fint, passar till musiken Rattlesnakes mäktiga musik här.

Det här gjorde ni bra  ^_^

equality:
Verkligen snyggt gjort. Tycker du får med det tidstypiska från varje epok. Alltid gillat Alice Tegnérs version bäst och
hennes musik över huvud taget, ett veritabelt geni. Men det funkar ju bra att ha versionerna "brevid" varandra så här. Marruschkka sjunger fint och innerligt. JL09, yes.
Bereden väg för Herran finns ju också i två versioner. Kanske nästa projekt? Orgelpartiet är i starkaste laget volymmässigt jfrt med de andra delarna. Jättebra jobbat.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion