Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake & Marr - Betlehems stjärna (Gläns över sjö och strand)
freddy:
--- Citat från: freddy skrivet 13.12.2008, 12:13:33 ---Julmusik :D
Tamburinen är hög tycker jag.
Stråket övertygar inte riktigt, är det lite vibrato hela tiden? Känns lite märkligt på något vis...
Sen kommer marre in, då tycker jag det övertygar. Snygg ökning av dynamiken på dom rätta ställena. Men instrumenten på det övre frekvensspektrat stjäl uppmärksamheten från marre, ligger lite ivägen tycker jag, kanske du kan dra bak dessa i mixen en aning.
Bra sång av marre, håller med åsa om att detta är en av dina bättre sånginsatser, snyggt jobbat!
Orgeldelen känns schyst.
En aning kort överlag, men en bra insats. Arret funkar fint.
GOD JUL! :D
--- Slut citat ---
Även om jag inte minns den förra versionen så tycker jag nog att det mesta verkar ha förbättrats, eller så har jag ändrat smak lite :)
Jag tycker ljuden på denna övertygar mer än din andra jullåt faktiskt. Orkestern känns mer på sin plats här.
Kan även hålla med om att Marre gör ett bra jobb här. Den enda kritiken jag har är dock att jag har en aning svårt för allt vibrato. Det är ganska snabbt och mycket. Vet inte om det är medvetet, men skulle önska lite mindre överlag och lite mer som effekt på vissa ställen. Om man ska peta.
Annars var det väl inga konstigheter här. Kul och intressant arr. Bra jobbat båda.
Marruschkka:
Tack Freddy, du har alltid substans i din kritik.
Men..i det här fallet så upplever inte jag de vibrationer i stråket som du gör..som jobbiga..kanske för att jag är van, och hört dem ofta..och gillar.
Jag tycker nog att Rattle lyckats väldigt bra med sitt arr på denna, men det är ju jag det :)
Det är isåfall något som Rattle får ta tag i.
Jag tackar dej iaf för fin kritik på låten:)
/Marre
freddy:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 06.12.2009, 01:23:39 ---Tack Freddy, du har alltid substans i din kritik.
Men..i det här fallet så upplever inte jag de vibrationer i stråket som du gör..som jobbiga..kanske för att jag är van, och hört dem ofta..och gillar.
Jag tycker nog att Rattle lyckats väldigt bra med sitt arr på denna, men det är ju jag det :)
/Marre
--- Slut citat ---
Hej Marre,
Ursäkta mig, jag var nog lite otydlig i mitt inlägg. Syftade faktiskt på sången angående vibratot. Tycker inte heller att det är "jobbigt", bara lite mycket ibland, jag skulle önska mindre av den varan :) Men det handlar om personlig smak och det är som sagt om jag "petar" efter något. :)
Annars gillar jag denna.
Hojt
Marruschkka:
--- Citat från: freddy skrivet 06.12.2009, 09:57:38 ---
--- Citat från: Marruschkka skrivet 06.12.2009, 01:23:39 ---Tack Freddy, du har alltid substans i din kritik.
/Marre
--- Slut citat ---
Hej Marre,
Ursäkta mig, jag var nog lite otydlig i mitt inlägg. Syftade faktiskt på sången angående vibratot. Tycker inte heller att det är "jobbigt", bara lite mycket ibland, jag skulle önska mindre av den varan :) Men det handlar om personlig smak och det är som sagt om jag "petar" efter något. :)
Annars gillar jag denna.
Hojt
--- Slut citat ---
Jajamänsan, it's a free world..uppskattar alltid vad du tycker, men i mitt fall får man nog operera om stämbanden..eller nåt..det är ju lättare att justera en darrig syntstråke då ;)
Så det får nog vara så här :)
/Marre
asti:
Mäktigt, vacker och julstämningsframkallande!
Imponerad över arret och Marres sång! Hennes sång dränks nästan i vissa partier tyvärr,
så höj sången en aning eller sänk volymen på orkestern, snälla!
Måste varit ett jättejobb att få ihop det här! Mycket bra gjort!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida