Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake & Marr - Betlehems stjärna (Gläns över sjö och strand)
Alatar:
Schyst :-)
Men för att ändå vara kritisk: Jag tycker att orkesterbakgrunden spelar alldeles för rakt. Har du kvantiserat?
Och angående sången så är den jättefin. Maruschkas röst passar bra till den här låten.
martinm:
Denna låt kan ju bli tråkig men i detta arrangemang tycker jag att den är suverän. Marres röst funkar jättebra här. GPO rular, nästan så att jag funderar på att uppgradera men det blir nog ändå inte såhär bra när jag arrar. :P
Marruschkka:
--- Citat från: Dividend skrivet 25.11.2009, 23:36:00 ---
Lyssnar nu.
Iden är jätteintressant, slå ihop två gamla stycken från olika tider till ett. Jag tycker övergången mellan de båda visorna funkar bra (tyckte kanske den var lite tvär första gångerna jag hörde)
Grymt bra sjunget Marre, verkligen bland dina bästa prestationer på kr..
Möjligtvis kanske jag tycker marschtrumma känns lite för "krigisk" för en jullåt, hade nog skippat den, men å andra sidan påverkar det inte resultatet mer än att jag fick en reflektion. :)
Väldigt bra!
edit: syftningsfel
--- Slut citat ---
Visst är det intressant, att slå ihop dessa arr..jag bara trivs som fisken i vattnet, och tack du för fin input :rolleyes:
--- Citat från: Eko skrivet 26.11.2009, 01:00:28 ---Ja men det var ju bra att denna komdes ihåg passar verkligen in.
--- Slut citat ---
Tycker jag med, tack du musikkamrat :D
--- Citat från: Gurano skrivet 26.11.2009, 01:04:41 ---
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 11.12.2008, 00:12:56 ---Tankar, tyckanden? Blev det för rörigt med fyra delar...?
--- Slut citat ---
Nä - inte rörigt alls tycker jag, men det var bra att du förklarade hur det hängde ihop. Kanske att det behövs ngn förklaring på konvolutet oxå?......men å andra sidan så är ju lyssnarna kloka människor (får vi förutsätta). Jag tyckte i alla fall att det var kul att höra på.
Har inget "elakt" att säga om er produktion :), mer än att jag tycker att klockorna vid 188-190 på spelaren krockar lite/drunknar i ljudbilden och därför låter mindre bra.
Ha de
Gurano
--- Slut citat ---
Det har jag inte tänkt på..om klockorna..måste lyssna lite till :)
--- Citat från: cykeln skrivet 26.11.2009, 10:00:04 ---En repris på vad jag skrev förra året
Skulle absolut varit med på juleljud!
Härligt, majestätiskt
Den första tonsättningen sjunger Orsa ungdomskör på Lucia - ovant att höra den såhör men mycket njutbart.
Första bidraget till JL09 klart och du/ni har lagt ribban högt
---
Jag kanske gör en bootleg och drar med den på min alldeles egna JL08 som dolt spår
Ja och nu är vi där och ribban har blivit högre
Instrumenten låter bättre, marre sjunger bättre
Kompositionen med de olika delarna hålls ihop till en dynamisk helhet
Mycket julkänsla i detta
Jubel och trumpeter till er båda!
--- Slut citat ---
Ja..vad ska jag säja..jag är innerligen tacksam för uppmärksam lyssning, för jag var ju rätt..snuvig..vid förra inspelningen.
Tack du gode musiker..I like..och blir så glaad :)
--- Citat från: Alatar skrivet 26.11.2009, 19:21:16 ---Schyst :-)
Men för att ändå vara kritisk: Jag tycker att orkesterbakgrunden spelar alldeles för rakt. Har du kvantiserat?
Och angående sången så är den jättefin. Maruschkas röst passar bra till den här låten.
--- Slut citat ---
Roligt att du tycker det..jag älskar denna..för mej är det den finaste Jul-sången..och jag bugar mej :)
--- Citat från: martinm skrivet 26.11.2009, 21:29:13 ---Denna låt kan ju bli tråkig men i detta arrangemang tycker jag att den är suverän. Marres röst funkar jättebra här. GPO rular, nästan så att jag funderar på att uppgradera men det blir nog ändå inte så här bra när jag arrar. :P
--- Slut citat ---
Klart det finns taskiga arr..men Rattle har gjort det så himlans fint här: :wub:
Jättefint collab, jag är väldigt nöjd.
/Marre
Rattlesnake:
Dividend
Tack för ännu en lyssning! Du har helt klart en poäng med den krigiska marschtrumman. Ska testa en annan variant för att bygga crescendo utan krig. Har väl lyssnat för mycket på Hans Zimmers musik till "pirates"... :P
Eko
Tack! :)
Gurano
Tack för lyssning och kommentarer. Ja, fristående förstår man ju att det är en och samma låt, men på ett album kanske lyssnarna tror att nästa låt börjar och kommer vilse i ordningsföljden? :unsure:
Klockorna drunknar nog för att det är så mättat där. Ska se om det går att peta upp volymen, men jag gillar sån där mättnadskänsla så det stör inte mig så mycket.
Cykeln
Än en gång tack. :wub:
Alatar
Bra att du är kritisk! :) Denna låt bygger på ett helt kvantiserat arr efter noter som jag sedan har försökt lätta upp genom manuellt humanisering och spelade pålägg. Kanske inte tillräckligt humansiserat.Är det en generell känsla eller sticker någon del ut?
Tack för lyssning och feed.
Martinm
Tack! Nog tror jag du kan arrangera minst lika bra som jag, det är bara att jobba på och försöka lyssna på hur andra gör. De gamla mästarna, moderna och kollegor här. Att ladda ner midi-arr på klassiker man känner igen och analysera stämföringen kan ge mycket.
Ja, Marres röst funkade verkligen bra här. ^_^
Rattlesnake:
Tycker ni förresten att sångnivån är för hög? Marre tycker det, men jag vet inte... :unsure:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida