Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake & Marr - Betlehems stjärna (Gläns över sjö och strand)

<< < (4/8) > >>

Rattlesnake:
Jättebump!

Vi har fräschat upp denna lite inför juleljud 2009. Marre har lagt ny sång (utan snuva) och jag har gjort en ny mix iom konvertering av alla instrument till Garritan PO4. Några små editeringar här och var har det också blivit.

Är den skivklar så här eller är det något som låter konstigt?  :)

Dividend:
Jag anser mig kunna uttala mig om komposition och instrumentering medan jag laddar ner, då jag hört den (ett antal ggr) tidigare.
COmments på mix och snuva kommer senare.

Det är bra. Det är klart min huvudkandidat till julskivor. OAvsett vilken skiva, möjligtvis i konkurrens med Emus/Ws O helga natt, eller min egen och HMs tolkning (som inte blir en ny av i år, hittar inte gamla arret och tänker inte notera på gehör (kanske nästa år)).

Lyssnar nu.
Iden är jätteintressant, slå ihop två gamla stycken från olika tider till ett. Jag tycker övergången mellan de båda visorna funkar bra (tyckte kanske den var lite tvär första gångerna jag hörde)
Grymt bra sjunget Marre, verkligen bland dina bästa prestationer på kr..

Möjligtvis kanske jag tycker marschtrumma känns lite för "krigisk" för en jullåt, hade nog skippat den, men å andra sidan påverkar det inte resultatet mer än att jag fick en reflektion. :)

Väldigt bra!

edit: syftningsfel

Eddi:
Ja men det var ju bra att denna komdes ihåg passar verkligen in.

Gurano:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 11.12.2008, 00:12:56 ---Tankar, tyckanden? Blev det för rörigt med fyra delar...?

--- Slut citat ---

Nä - inte rörigt alls tycker jag, men det var bra att du förklarade hur det hängde ihop. Kanske att det behövs ngn förklaring på konvolutet oxå?......men å andra sidan så är ju lyssnarna kloka människor (får vi förutsätta). Jag tyckte i alla fall att det var kul att höra på.

Har inget "elakt" att säga om er produktion :), mer än att jag tycker att klockorna vid 188-190 på spelaren krockar lite/drunknar i ljudbilden och därför låter mindre bra.

Ha de
Gurano

cykeln:
En repris på vad jag skrev förra året

Skulle absolut varit med på juleljud!
Härligt, majestätiskt
Den första tonsättningen sjunger Orsa ungdomskör på Lucia - ovant att höra den såhör men mycket njutbart.
Första bidraget till JL09 klart och du/ni har lagt ribban högt
---
Jag kanske gör en bootleg och drar med den på min alldeles egna JL08 som dolt spår

Ja och nu är vi där och ribban har blivit högre
Instrumenten låter bättre, marre sjunger bättre
Kompositionen med de olika delarna hålls ihop till en dynamisk helhet
Mycket julkänsla i detta
Jubel och trumpeter till er båda!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion