Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Come On Everybody

<< < (5/11) > >>

oceanmusic:
Ja jäsiken vad den snurrar du! :D Schvingelischvung så det står härliga till. Saknar fortfarande en skitig orgel som snurrar ut i jymden. ;)

MaxB:
Låten har kanske kallnat men i version 4 har jag lagt om soloriff-gitarren, fixat lite med orgeln.
http://boom.shivas.se/music/MaxB_ComeOnEverybody_Klemme_Drums_ver4.mp3

[mp3=200,20,0,left]http://boom.shivas.se/music/MaxB_ComeOnEverybody_Klemme_Drums_ver4.mp3[/mp3]

mahan:
Tjou MaxB!
Kompet sitter rätt så snyggt, tajt och rätt!
Sången däremot känns lite överdrivet snartilltaget.
Growlet blir lite för mycket för helheten nu, arrrrrgh kunde låta lite mer sparsamt.

Helhetgreppet känns lite slappt, hela knippet med både trummor och bas o resten kunde få ett lite tajtare grepp!
"come on evereybody lets have a party" låter inte övertygande, knip till en värre övertygelse! :)

h.  johan

MaxB:
Tack för synpunkter, tips och kommentarer Mahan.

--- Citat från: mahan skrivet 14.12.2008, 00:31:26 ---Sången däremot känns lite överdrivet snartilltaget. Growlet blir lite för mycket för helheten nu, arrrrrgh kunde låta lite mer sparsamt.

--- Slut citat ---

Jag försöker förändra mig. Oftast är mina låtar och min sång barnsligt snälla. Minns att jag använde sån här ansträngd röst i en tidigare låt. Då fick jag många kommentarer om att ta bort det ansträngda. Får se om jag vill överdriva mindre på den här låten. 

--- Citat från: mahan skrivet 14.12.2008, 00:31:26 ---Helhetgreppet känns lite slappt, hela knippet med både trummor och bas o resten kunde få ett lite tajtare grepp!

--- Slut citat ---

Här vill jag veta hur du menar? Jag spelar inte omväxlande på orgeln, det vet jag och jag har haft idéer på att en saxofon skulle spela ett soloparti innan den lugnare delen (men jag har ingen sax). Sen kommer "Come on everybody" lite väl ansträngt och direkt - efter det lugnare partiet.
Är det något av detta eller något annat du tänkte på?

--- Citat från: mahan skrivet 14.12.2008, 00:31:26 ---"come on evereybody lets have a party" låter inte övertygande, knip till en värre övertygelse! :)

--- Slut citat ---

Det är inte lätt att skriva texter tycker jag. Här är två olika delar i texten, en att be henne komma hem och en annan att ha party så mycket det går. Det passar inte ihop riktigt. Får se om jag kan få till en text senare, som är övertygande och sitter ihop.

Varje gång jag ska ut och göra musik så här års i gäststugan möter jag en stuga med 10 graders innetemperatur. Dålig isolering gör att jag inte vill elda för kråkorna i onödan. Igår eldade jag i kaminen i stugan och använde dessutom spritköket (från båten). Den ger ganska mycket värme.

Efter ett tag, närmade sig temperaturen 14-16 grader. Kanske är på grund av kylan som jag growlar och låter så här?  :o

Leif:
Tjena!

Gött klös i den här låten! Det svänger fint! Jag gillar ditt sätt att sjunga på. Jag vet inte om det är meningen, men det låter lite komiskt på vissa ställen. Nästan som att du har druckit några whiskey innan du greppade micen och verkligen är i partystämning...jag gillar den tanken, om nu så är fallet. Jag har bara lyssnat på den senaste versionen, kan tilläggas. Jag tycker att detta är bra! Har inte så mycket konstruktivt att komma med just nu. Kanske tar en till lyssning snart igen.

Tack för partylåten!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion