Forum > Färdiga produktioner

Yllet - She was small (Färdig)

<< < (2/3) > >>

orjankarlsson:
NICE! Bra jobbat, allt låter bra tycker jag.
 :wub:

asti:
Väldigt snygg produktion! Bra sång, rösterna låter fint ihop. Fina gitarrer också! Det enda lilla negativa jag "hängde upp mig" på var den lite snälla, dansbandsaktiga basgången vid t.ex 38-39, som återkommer ett antal gånger. Kunde du inte variera den lite, t.ex gå uppifrån neråt i stället, den är så tydlig nu? Som helhet låter det skitbra! Låten har definitivt hitkaraktär enligt min mening!

MacTS:
Bra låt! Grymma harmonier och bra räster som passar ihop. Det enda som jag stör mig lite på är trummorna. Dels virvelljudet som jag inte gillar och sen det "styltiga" trumkompet i verserna.

Rattlesnake:
Minus först:
Jag tycker det här är för stelt, jag får intrycket av två personer som står framför en workstation med helt programmerad backing. Främst piano och trummor. Den unisona sången på verserna känns tråkig efter ett tag.

Plus: snygg produktion och vacker refräng. Gillar den pumpande stereobilden med bredd på 1-3 i takten, medans 2-4 är mera mono. Avsiktligt eller ej.  ;)

Yllet:
Jo men du har ju helt rätt rattle: Det är ju programmerade trummor, och midipiano :) Det är ju bara en låtidé/skiss. Men vi har testat den i repan och det låter ganska trevligt.

God Jul alla

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion