Kontrollrummet

Festival 8 - finns det något liv efter juleljud?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Fick en liten tanke också. Tycker reglerna är alldeles för enkla som de är nu, så jag funderar på att sätta en "minsta antal deltagare"-gräns på 4 bidrag, som då måste anmäla sig i förhand för att festivalen ska starta. När dessa 4 anmält sig, är det inte längre något anmälningsplikt om man vill vara med, utan det är bara att skicka in bidrag. Om någon av de som anmält sig inte skickar in bidrag, kommer denna person att få anordna nästa festival som bestraffning. Om det är flera av de föranmälda som bangar, blir det lotten som avgör mellan dessa.
Om alla föranmälda bidrag inkommer innan deadline, blir det istället upphovsmannen/kvinnan till den bäst placerade av de oanmälda bidragen som får anordna nästa. Om det bara är de 4 föranmälda bidragen som till slut deltar i festivalen, är det som vanligt vinnaren som anordnar nästa.

 :lol:

Låt ingen annan tolka bara.....  :D

det blir nog nödvändigt är jag rädd, har redan glömt hur jag tänkte :D

Har inte kontrollrummet någon klagomur?  :D


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Sedan är det väl också så att de som följer reglerna bäst är de som lyckats mest med uppgiften. Håller nog med tsamble att tanken var minimalism. Om någon vill fuska med reglerna och göra om det till att använda en multitimbral reasonsynt med åttiofem effekter så kanske den inte får så många röster?
Nu kör vi så det ryker må minste man/kvinna vinna.  :)
 :)


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
[off-topic]Vilka instrument som helst borde vara tillåtna, så länge det finns belägg för att de användes före 1920... Håller med andra ord dörren öppen för Theremin, men inga såna däringa kilowatt-gitarrer, elorglar och allt vad de hittar på nuförtin, usch.  :P[/off-topic]

Minimalism FTW!  :)

Micka ett riktigt piano vore kul. Har inget heller, men jag vet minst två som står och samlar damm, en laptop och mick - så nog går det att få till med lite vilja.
DON'T PANIC


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Spacetrucker ställer upp... detta passar min minimalistiska studio perfekt :lol:.

P.S. När kör vi?
Life is too short to remove USB safely


Utloggad zauron_87

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 146
  • jag
    • Visa profil
    • http://www.myspace.com/aggregate666
Hej på er där ute...jag råka posta denna länk fel förut till skit snack tråden sorry grabbar men nu så tänkte dela med mej av mina tankar om en tävling som kunde anårdnas  :rolleyes:

Har inte själv vart med i nån tävling elr va ni kallar det som har varit på detta forum, har känt det inte passar mej, dock måste ja säga att alla är duktiga o jätte kul o höra varje gång dem som har dykit upp..

Då tänkte jag till nästa elr nån gång, att om man lägger upp nån typ av text så får man själv tolka den och göra vilken musik man själv känner för till...''

Det tycker ja skulle vara en kul grejj då kommer det alla typer av musik dyka upp till ex Metal..Rock Pop o så vidare  :D

Hoppas denna idee skulle vara nått Mvh Emil


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Emil.

Kolla forumtävling 8 - minimalism..Haka på där om du är sugen.Kolla i trådhuvudet om vilka regler som gäller och kör så det ryker!

Mvh
Micael


Utloggad zauron_87

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 146
  • jag
    • Visa profil
    • http://www.myspace.com/aggregate666
Hej Emil.

Kolla forumtävling 8 - minimalism..Haka på där om du är sugen.Kolla i trådhuvudet om vilka regler som gäller och kör så det ryker!

Mvh
Micael

O tackar så mkt ska spana in det :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Första gången jag tittar in i en festival, ser inga regler i trådhuvudet men ser att det är svårt att samsas om regler. Är festivalen igång, finns regler som alla arbetar med?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google